۰

واکسن کرونا به مازندران رسید

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۹۰۹۲
واکسن کرونا به مازندران رسید
سالم خبر:تزریق واکسن کرونا در این استان با اولویت کادر درمانی فردا سه‌شنبه ۲۱ بهمن ماه همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش سالم خبر، سیمین بابایی مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : اولویت اول تزریق واکسن طبق برنامه‌ریزی برای کادر درمانی بخش مراقبت های ویژه پیش‌بینی شد که به طور همزمان در سه بیمارستان های امام خمینی (ره) بهشهر و آمل و همچنین بیمارستان رازی شهرستان قائمشهر انجام می شود.

وی اضافه کرد: در مجموع ۴۸۰ دوز واکسن کرونا به استان مازندران در مرحله نخست اختصاص داده شد که حدود ۲۴۰ نفر از کادر درمان بخش مراقبت های ویژه این واکسن را دریافت خواهند کرد.

به گفته وی واکسن کرونا در دو نوبت به هر یک از گیرندگان تزریق می شود که نوبت اول آن ۲۱ بهمن ماه و نوبت بعدی آن حدود سه هفته بعد تزریق خواهد شد.

اولین محموله واکسن "اسپوتنیک وی" (Sputnik V) روسیه جهت نمونه برداری و بررسی‌های نهایی ۱۶ بهمن ماه سال جاری وارد کشور شد و بر اساس اعلام سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، محموله دوم تا آخر بهمن ماه جاری و محموله سوم نیز تا ۱۰ اسفند راهی تهران می‌شود و این روند هر دو هفته یک بار ادامه خواهد یافت.

طبق اعلام وزیر بهداشت و درمان از سایر منابع چون "آسترازنکا" از سبد کوواکس به میزان حدود ۴.۲ میلیون دوز در ماه فوریه (بهمن تا اسفندماه) وارد کشور خواهد شد.

همچنین بیش از ۸ پروژه تولید واکسن نیز در کشور در حال انجام است که سه پروژه تولید واکسن در موسسه برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، انستیتو پاستور( با مشارکت کوبا) و موسسه سرم سازی رازی جلوتر از بقیه است و به فاز مطالعه انسانی رسیده اند.
کد مطلب : ۹۰۹۲
نام شما

آدرس ايميل شما