۰

واکسن‌های خارجی کرونا بر روی ویروس برزیلی موثر نیستند

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۸۹۹۲
واکسن‌های خارجی کرونا بر روی ویروس برزیلی موثر نیستند
سالم خبر: واکسن‌های خارجی کرونا بر روی ویروس‌های جهش یافته برزیلی و آفریقای جنوبی موثر نیستند.

به گزارش سالم خبر، مینو محرز عضو کمیته علمی کشوری کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه جوانان این مرز و بوم از استعداد و توانایی‌های علمی بالایی برخوردار هستند و توانسته‌اند هرگونه نیاز کشور را در زمینه دارو و واکسن به خارج بر طرف سازند.

او ادامه داد: در حال حاضر واکسن ایرانی کرونا که در مرحله اول فاز انسانی قرار دارد از استاندارد‌های بالایی برخوردار است.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به آخرین وضعیت تزریق کنندگان واکسن ایرانی، بیان کرد: در حال حاضر وضعیت تزریق کنندگان واکسن کرونای ساخت داخل خوب ارزیابی شده است. تا به امروز واکسن ایرانی به ۲۱ نفر تزریق شده و در فاز اول مطالعه انسانی قرار است این واکسن را ۵۶ نفر دریافت کنند.

تولید انبوه واکسن کرونا تا خرداد ۱۴۰۰ به شرط کسب نتایج خوب

محرز تاکید کرد: بررسی عوارض جانبی احتمالی واکسن ایرانی کرونا بیشترین هدف ما از این مطالعات انسانی است. تا به امروز نتایج خوبی در خصوص واکسن ایرانی کرونا بدست آمده است. در مرحله دوم فاز انسانی این واکسن بر روی حدود ۳۰۰ نفر آزمایش می‌شود و امیدواری‌های زیادی وجود دارد که با کسب نتایج خوب این واکسن تا خرداد ماه سال آینده به تولید انبوه برسد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: ما ویروس را برای تهیه واکسن ایرانی از یک بیمار ایرانی گرفته ایم و با افتخار اعلام می‌کنم که تمام مراحل ساخت این واکسن تولید داخل است.

او با اشاره به ویروس کرونای جهش یافته برزیلی و آفریقای جنوبی افزود: واکسن‌های خارجی بر روی ویروس‌های جهش یافته برزیلی و آفریقای جنوبی موثر نیستند و دوباره باید مراحل تولید واکسن انجام شود.
کد مطلب : ۸۹۹۲
نام شما

آدرس ايميل شما