۰
سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد:

نخستین محموله واکسن چند روز دیگر به کشور می‌رسد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۸۹۴۶
نخستین محموله واکسن چند روز دیگر به کشور می‌رسد
سالم‌خبر: وزیر بهداشت و درمان از ورود اولین پارت‌های واکسن وارداتی کرونا از منابع مطمئن خبر داد.
 
سعید نمکی در بازدید از ستاد پلیس راهور ناجا و تکریم و تجلیل از خدمات  پلیس راهور⁩ گفت: چند روز قبل که متاسفانه مرگهای روزانه انگلیس ۱۸۲۰ نفر بود، ما مرگ ۷۰ نفری داشتیم. البته ۷۰ نفر هم زیاد است. البته ۱۸۲۰ مرگ هم برای انگلیس مایه تاسف است. ما بارها اعلام کردیم که برای مرگ و بیماری هیچ شهروندی در هیچ کجای دنیا احساس خوشحالی نمی‌کنیم، بلکه غصه می‌خوریم. حتی اگر مدیران و سردمداران آن کشور برای مرگ ما نقشه کشیده باشند و حتی اگر خبیث‌ترین افراد آن کشورها، عزیزترین افراد ما را مانند سردار سلیمانی ترور کنند، اما چه شد که  ما یک‌بیستم کشوری که یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیاست و خودش را اولین کشور جهان قلمداد می‌کنیم، مرگ و میر داشتیم. چه شد که با یک بسیج همدلی ملی از مرگ ۵۰۰ تایی به زیر ۷۰ رسیدیم و آن‌ها نمی‌توانند مهار کنند؟.

نمکی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت که اولین عامل این توفیق رعایت، حمایت و هدایت‌های مقام معظم رهبری است. در
دنیا ندارید که رهبر سیاسی، اعتقادی و دینی یک کشور اینقدر مراعات کند. من روزنگارهای اتفاقات این کشور را در این ایام نوشتم تا در آینده مکتوب کنم. آخرین مراسمی که رهبری در حسینیه برگزار کردند تک و تنها نشستند و در عزای جده سادات گریستند تا با این اقدام دو پیام عمده دهند؛ به درون بفرمایند که امروز عزاداری جده سادات هم روش و الگویش این است و اگر کسی غیر از این عمل کرد، خارج از الگوست و دوم خواستند به بیرون بگویند که ما تشیعی مبتنی بر منطق، علم و خرد داریم و بی خردی جزئی از تشیع ما نیست. امروز روزی است که می‌خواهیم کرونا را مدیریت کنیم و برای این کار زندگی شیعه و عزاداری‌اش هم بر این مبناست. حمایت‌هایی که از جامعه پزشکی و پرستاری کردند و حتی از خطاهای ما هم به نیکی یاد کردند. هدایت مردم و جامعه در رعایت پروتکل‌ها. این اولین رکنی بود که باید از آن استفاده مطلوب را ببریم.

نمکی افزود: دوم تدابیر، حمایت‌ها و هدایت‌های ستاد ملی کرونا بود. همکاری‌ها و وفاقی که در آنجا شکل گرفت که همه کمک کردند. آقای رییس جمهور هفته ای دو روز برای اداره آن مجموعه وقت مبسوط می‌گذارند.
همچنین ستاد فرماندهی که با تدبیر رهبری تشکیل شد و وزیر کشور هدایت آن را در اجرای مصوبات ستاد به دست گرفته است. شاید بتوان گفت یکی از قوی ترین ارکان این توفیق مشارکت، همدلی و وفاق ملی بود که شکل گرفت. مردم این سرزمین اثبات کردند که در این زمینه بزرگترین یار این حرکت بزرگ ملی هستند. کسبه ضرر کردند، اما مغازه‌ای باز نکردند. درصد قابل توجهی حمایت، همدلی و همراهی کردند. ناجا در تمام زمینه‌ها در کنا ر ما بود، از اولین روزها در نظارت بر پروتکل‌ها. در روزهای سختی که موج سنگین ویروس رسیده بود و گروهی از مردم از ویروس وحشت داشتند و گروهی هم به دلیل عدم شناخت ویروس به سمت بمب آلوده به ویروس می‌رفتند. بر این اساس ما از عزیزان پلیس استمداد طلبیدیم تا بتوانیم مردم را از منابع آلوده دور کنیم که این اولین گامی بود که ناجا با همکاری به کمک ما آمدند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در فضای مجازی ما جزو مظلوم‌ترین کشورهای جهان بودیم که هم در زمینه مبارزه با ویروس باید می‌جنگیدیم و هم با امواج تبلیغاتی مسمومی که علیه همکاران‌مان در همه جا بسیج می‌شد که عزیزان در مدیریت
فضای مجازی کمک کردند. در بحث پلیس راهور بسیار کار سختی است که هم با مردم مقابله نکنند، در شرایطی که مردم از طولانی شدن بیماری خسته‌اند، از شرایط اقتصادی رنجورند و فشارهای روانی متعددی را تحمل می‌کنند. این پلیس می‌خواست با ادب و مهربانی با مردمی که پروتکل را می‌شکنند، برخورد کند و آنها را برگرداند که کار بسیار سختی است که مدیون این همدلی و مهربانی هستیم.

وی با اشاره به وضعیت ورود واکسن کرونا در کشور، گفت: درباره واکسن این مژده را بدهم که ما واکسن را برای تزریق، قبل از رسیدن واکسن تولید خودمان تدارک دیدیم و منابع آن را تامین کردیم. آقای رییس جمهور هم هر روز پیگیر هستند و انشاااله در روزهای آینده اولین پارت‌های واکسن وارداتی را از منابع مطمئن وارد خواهیم کرد.

وی افزود: بر این اساس واکسیناسیون را برای گروه‌های آسیب‌پذیر آغاز می‌کنیم. در عین حال فرزندان اصیل و دانشمند این سرزمین هم خوشبختانه در ساخت واکسن ملی مان با تلاش شبانه روزی پیش می روند و در آینده نزدیک یکی از مراکز مهم ساخت واکسن بیماری کووید-۱۹ در جهان خواهیم بود.
 
کد مطلب : ۸۹۴۶
نام شما

آدرس ايميل شما