نیوزیلند فقط برای کارکنان در معرض خطر واکسن کرونا وارد می‌کند

1 بهمن 1399 ساعت 13:23

سالم خبر: بعد از آنکه دولت نیوزیلند به سبب عاری بودن این کشور از ویروس کرونا، اعلام کرده بود از وارد کردن واکسن این ویروس کاملا صرف نظر می کند، امروز راضی شد تا فقط برای واکسینه کردن کارکنان در معرض خطر مقداری کمی از آن را وارد کند.


سالم خبر: بعد از آنکه دولت نیوزیلند به سبب عاری بودن این کشور از ویروس کرونا، اعلام کرده بود از وارد کردن واکسن این ویروس کاملا صرف نظر می کند، امروز راضی شد تا فقط برای واکسینه کردن کارکنان در معرض خطر مقداری کمی از آن را وارد کند.
 
به گزارش سالم خبر از تارنمای تلویزیون نیوزیلند (TVNZ)، دولت این کشور در تلاش است تا مقدار کمی از واکسن ویروس کووید-۱۹ را زودتر از تاریخ های اعلام شده وارد کند تا برای کارکنان در معرض خطر مورد استفاده قرار دهد. با این حال، کریس هیپکینز، وزیر مقابله با ویروس کووید-۱۹، اعلام کرد که تامین میزان درخواستی به موافقت شرکت های دارویی بستگی دارد.
 
براساس این گزارش، هیپکینز پیشتر اعلام کرده بود از آنجایی که در نیوزیلند ویروس کووید-۱۹ در سطح جامعه شیوع پیدا نکرده، زمان کافی برای بررسی کارآمدی واکسن وجود دارد. این در حالیست که حزب ملی از دولت خواسته بود تا بکارگیری واکسن ویروس کووید-۱۹ را در اسرع وقت اجرایی کند.
 
با این وجود، کریس بیشاپ، سخنگوی معاونت مبارزه با ویروس کووید-۱۹ در حزب ملی در این باره اظهار داشت: وقتی کشورهایی همچون سنگاپور کارکنان در معرض خطر خود را در اسرع وقت واکسینه می کنند، چرا ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم.
 
در همین راستا،  دیوید سیمور، رهبر "حزب اَکت" نیوزیلند نیز گفت: از هفته ها پیش اعلام کردیم که خوب نیست ،صبر کنیم تا سه ماه دوم سال فرا برسد و آن موقع فرایند واکسیناسیون را در کشور آغاز کنیم. حزب اَکت امیدوار است تا مذاکرات برای رساندن فوری واکسن به نیوزیلند برای افرادی که در معرض خطر هستند در اسرع وقت انجام شود. 
 
تلاش دولت نیوزیلند برای وارد کردن واکسن
 
گزارش ها حاکی است که سیاست های موفق دولت خانم جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند برای مهار کرونا موجب شد درخواست ها از کشورهای مختلف برای مهاجرت به این کشور نیز افزایش یابد.
 
در حالی که بسیاری از کشورهای جهان و حتی آمریکا همچنان درگیر گسترش ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان و کشته های ناشی از همه گیری این ویروس هستند، نخست وزیر این کشور مهرماه امسال اعلام کرد که گسترش ویروس کرونا در این کشور متوقف شده است.
 
کووید ۱۹ یک بیماری عفونی است که دلیل ابتلا به آن آلودگی به ویروس کروناست. نیوزیلند یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در مدیریت پاندمی کرونا به شمار می‌رود. آمار دانشگاه آمریکایی جانز هاپکینز نشان می‌دهد در نیوزیلند در مجموع یک هزار و ۵۰۴ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و تنها ۲۲ مورد مرگ بر اثر این بیماری ثبت شده است.
 
در مقایسه با این تعداد از بیماران در نیوزیلند، می‌توان به کشور ایرلند اشاره کرد که با جمعیتی مشابه نیوزلند (حدود پنج میلیون نفر) بیش از ۲۵ هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ و تا کنون ۱۶۷۹ مورد مرگ داشته است.
 
نیوزیلند در شمار کشورهایی است که پایین‌ترین آمار مرگ بر اثر کووید ۱۹ را ثبت کردند. تحلیل گران از قرنطینه سریع و جدی، اطلاع‌رسانی موثر به مردم، افزایش ظرفیت آزمایشگاه‌های تست‌ کرونا، مزیت جمعیتی و جغرافیایی و پیگیری درست دستورالعمل‌های مقابله با پاندمی توسط مردم را از دلایل موفقت این کشور در مهار مطلوب کرونا می دانند.


کد مطلب: 8901

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/8901/نیوزیلند-فقط-کارکنان-معرض-خطر-واکسن-کرونا-وارد-می-کند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com