۰

چگونگی پراکندگی کارخانه‌های تولید واکسن آکسفورد-آسترازنکا در سطج جهان

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۸۸۷۶
چگونگی پراکندگی کارخانه‌های تولید واکسن آکسفورد-آسترازنکا در سطج جهان
سالم‌خبر: داروسازی آسترازنکا AstraZeneca با اعلام اینکه در طول مدت پاندمی کرونا از کسب سود صرفنظر می کند اعلام کرد که سه میلیارد دوز واکسن در سال جاری در کارخانه های سراسر جهان تولید می‌کند.

واکسن آکسفورد-آسترازنکا از مجموع 1.97 میلیارد دوز از چهار واکسن مختلف Covax بیشترین تعداد دوز واکسن را به خود اختصاص داده است . واکسنی که دردمای یخچال 2-8 درجه سانتیگراد پایدارو قابل نگه داری است و نسبت به واکسن های دیگر قیمت مناسب تری دارد.

موسسه سروم هند یکی از تولید کنندگان واکسن آسترازنکاست که قرار است میلیون ها دوز از این واکسن را تولید کند اما هر کشوری نمی تواند از این شرکت واکسن آسترازنکا تهیه کند. با توجه به پراکندگی تولید کنندگان واکسن آسترازنکا هر کشور براساس تقسیم بندی و پوشش در نظرگرفته شده از سوی هر کارخانه تولیدی این واکسن می تواند مبادرت به تهیه و تامین واکسن کند.

به طورمثال ایران در صورت تصمیم به خرید واکسن آسترازنکا باید از طریق شرکت داروسازی روسی R-Pharma اقدام کند.کمااینکه کشورهای حوزه ی خلیج فارس و همسایگان غربی ایران و برخی کشورهای شمال افریقا نیز باید مانند ایران عمل کنند.

این در حالیست که کشورهای افغانستان و پاکستان در حوزه ی موسسه سروم هند قرار گرفته اند و از این شرکت هندی باید واکسن آسترازنکا خریداری کنند.
هفت کشور تاکنون به واکسن Oxford / AstraZeneca مجوز اضطراری استفاده داده اند: انگلیس ، هند ، آرژانتین ، جمهوری دومنیکن ، السالوادور ، مکزیک و مراکش. بنیاد کارلوس اسلیم در مکزیک مجوز AstraZeneca را برای تأمین 150 میلیون دوز برای آمریکای لاتین دارد. این کشورها می توانند واکسن خود را از این شرکت بلافاصله تحویل بگیرند. اما برخی  کشورها منتظر خواهند بود تا سازمان بهداشت جهانی برای این واکسن چراغ سبز نشان داده و مجوز مصرف اضطراری برای مصرف این واکسن صادر کنند.
 
کد مطلب : ۸۸۷۶
نام شما

آدرس ايميل شما