۷
۲
طی مراسمی از سوی شرکت داروسازی دکتر عبیدی

نخستین داروی ترکیبی سه دارویی فشارخون در کشور رونمایی شد

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۸۸۵
نخستین داروی ترکیبی سه دارویی فشارخون در کشور رونمایی شد
سالم خبر: بسته دارویی کنترل فشار خون با رونمایی از نخستین داروی ترکیبی سه دارویی فشار خون از سوی شرکت داروسازی دکتر عبیدی معرفی شد.

به گزارش سالم خبر از سه داروی جدید ترکیبی جدید فشار خون این شرکت؛ طی مراسمی در شامگاه پنج شنبه 20 اردیبهشت ماه 97 با حضور متخصصان داخلی و خارجی قلب و عروق رونمایی شد و همزمان با آن برتری های استفاده از داروهای ترکیبی در درمان فشارخون براساس دستورالعمل های جدید پزشکی جهان و وضعیت بیماران و چگونگی مصرف داروی بیماران پرفشار در پنلی تخصصی به بحث گذاشته شد.

در این مراسم با اشاره به اینکه فشار خون بالا یکی از بیماری‌های شایع و فراگیر در جوامع مختلف بوده وخاموشی این بیماری دلیل مرگ و میر زودرس در عصر حاضر است تاکید شد که پرفشاری خطر ریسک ایست قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلب و بیماری‌های مزمن کلیه را درسطح جهان از جمله کشور ما بالا برده است.

براساس آمار ارائه شده در این نشست ۲۰ درصد از مردم ایران مبتلا به فشار خون هستند که بیش از نیمی از آنها از بیماری خود اطلاع ندارند و در صورت اطلاع و اقدام به درمان در مصرف داروهای خود دچارمشکل هستند.

فشار خون در مراحل اولیه به ندرت از خود نشانه بالینی بر جای می‌گذارد و بسیاری از مبتلایان به صورت اتفاقی در معاینات به بیماری خود پی می‌برند. در بسیاری از افراد نیز در مراحل بعدی و با افزایش شدت بیماری، ظهور علائم بالینی یا آسیب به ارگان‌های مختلف بدن مثل قلب یا کلیه، فرد از بیماری خود مطلع می‌شود.

در همین راستا متخصصان داخلی شرکت داروسازی دکتر عبیدی ، با توجه به دستورالعمل‌های جدید در کنترل فشار خون و بررسی داروهای مصرف شده در بازار کشورهای توسعه‌یافته، اقدام به تولید داروهای ترکیبی کرده است که  این داروها از داروهای قلبی ـ عروقی و در دسته داروهای ضد فشار خون طبقه‌بندی می‌شوند.




این بسته دارویی کنترل فشار خون شامل چهار محصول با نام‌های والزودک (VALZODEC)، والزومیکس (VALZOMIX)، والزودک ـ اچ سی تی (VALZODEC HCT ) و والزومیکس اچ سی تی (VALZOMIC HCT) است. «والزودک اچ سی تی» از ترکیب دو داروی کنترل فشار خون «والسارتان» و «هیدرو کلروتیازید» تولید شده است.

این دارو به شکل قرص روکش‌دار و در سه دُز مختلف به بازار عرضه می‌شود.
همچنین «والزومیکس اچ سی تی» از ترکیب سه داروی «آملودیپین والسارتان» و «هیدرو کلروتیازید» تولید شده در مرحله نخست در دو دُز و به شکل قرص روکش‌دار تولید خواهد شد.

«والزودک (والسارتان) از دیگر داروهای این بسته دارویی کنترل فشار خون جهت درمان تک‌دارویی بیمارانی است که مبتلایان به فشار خون «گرید یک» هستند. این دارو نیز به شکل قرص و با دو دُز تولید می شود. این بسته دارویی کنترل فشار خون شامل چهار قرص می‌شود که از هفته آینده در داروخانه‌ها عرضه خواهد شد.

پیش از این نیز شهریور سال 95 از دارو فشارخون والزومیکس رونمایی شده بود.
 
کد مطلب : ۸۸۵
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
بسیارداروی خوب وموثری است
مژگان
Iran, Islamic Republic of
دکتر قلب برام قرص والزودوک_اچ سی تی تجویز کردن
کسی این قرص رو مصرف کرده ؟
آیا عوارضی هم داشته؟