۰

تزریق واکسن مدرنا Moderna در آلمان آغاز شد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۸۸۳۶
تزریق واکسن مدرنا Moderna در آلمان آغاز شد
سالم‌خبر: با تایید واکسن مدرنا Moderna در روز ششم ژانویه سال جاری، توزیع این واکسن در آلمان شروع شد.

وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد: در روز سه شنبه ۶۳ هزار دوز واکسن مدرنا وارد آلمان شده است و تزریق آن از روز چهارشنبه ۱۳ ژانویه شروع می شود.قرار است تا پایان ماه مارس ۲ میلیون دوز واکسن مدرنا وارد بازار آلمان شود.

این دومین واکسنی است که برای استفاده در اتحادیه اروپا مورد  تایید قرار گرفته است . وزیر بهداشت آلمان در پاسخ به این سوال که تکمیل فرایند واکسیناسیون در کشور تا چه زمانی طول می کشد گفت:« هم اکنون اجازه استفاده از دو واکسن فایزر و مدرنا به ما داده شده است و در صورتی که یک واکسن دیگر در اروپا مورد تایید و استفاده قرار بگیرد، تا اوایل بهار تمامی بزرگسالان این کشور واکسینه خواهند شد و زندگی در آلمان به وضعیت عادی بازمی گردد.

آلمان ۵۰ میلیون دوز واکسن مدرنا سفارش داده است که قرار است این حجم واکسن تا پایان سال ۲۰۲۱ به بازار آلمان وارد شود. کل واکسن خریداری شده توسط اتحادیه اروپا از شرکت مدرنا برابر با ۱۶۰ میلیون دوز اعلام شده است.

صدها مرکز واکسیناسیون در آلمان راه اندازی شده است و باشگاه های ورزشی هم در این کشور به واکسیناسیون اختصاص پیدا کرده است. این کشور ظرفیت تزریق روزانه ۳۰۰ هزار دوز واکسن را دارد.
 
کد مطلب : ۸۸۳۶
نام شما

آدرس ايميل شما