۰

جانسون&جانسون امسال یک میلیارد دوز واکسن تولید می‌کند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۸۸۲۸
جانسون&جانسون امسال یک میلیارد دوز واکسن تولید می‌کند
سالم‌خبر: در این روزها که خبر ارایه‌ی اطلاعات تکمیلی سومین مرحله از آزمایشهای بالینی واکسن جانسون&جانسون با مشارکت ۴۵ هزار نفر به مقامات بهداشتی بریتانیا و امریکا ظرف یک ماه آینده زیاد به گوش می رسد، این سوال مهم ایجاد می شود که این شرکت به کدام کشور تعلق دارد و واکسن تولیدی آنها چه ویژگیهایی دارد؟
 
واکسن جانسون&جانسون یا J&J  در واحد تولیدی کشور بلژیک که «جانسن فارمسی» نامیده می شود، تولید شد و تکنولوژی تولید این واکسن شباهت زیادی به تکنولوژی واکسن آسترازنکا دارد.

این تکنولوژی یکی از قدیمی ترین و قابل اعتمادترین تکنولوژی‌های تولید واکسن در دنیا است و امکان تولید با این تکنولوژی در کشورهای مختلفی وجود دارد.

مزیت این واکسن این است که تنها در یک دوز تزریق می شود و کارایی بالاتر از ۸۰ درصد دارد و برای حداقل سه ماه می تواند در دمای یخچال سالم باقی بماند. به همین دلیل توزیع این واکسن ساده تر از واکسن های بایون‌تک-فایزر و مدرنا است و بسیاری  از این واکسن به عنوان واکسنی که می تواند به بحران کرونا در دنیا پایان دهد نام می برند.

کارخانه بلژیک شرکت جانسون&جانسون که تولید این واکسن را انجام داده است اعلام کرد توان تولید یک میلیارد دوز واکسن را در سال ۲۰۲۱ دارد.
 
کد مطلب : ۸۸۲۸
نام شما

آدرس ايميل شما