۰
طی سال گذشته در جهان؛

470 میلیون نفرجان خود را به دیابت بخشیدند

هزینه تحمیلی بیماری فشار خون بالا بر اقتصاد جهان تا سال 2030، 58 درصد رشد خواهد کرد
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۸۷۲
470 میلیون نفرجان خود را به دیابت بخشیدند
سالم خبر: هر بیماری در دنیا علاوه بر هزینه‌های انسانی، هزینه‌های اقتصادی زیادی را نیز به  جامعه تحمیل می کند و دیابت را می توان در زمره یکی از آسیب‌رسان‌ترین بیماریها دانست. مقایسه هزینه‌های انسانی و اقتصادی این بیماری با دیگر بیماری‌های رایج دردنیا می‌تواند تصویر درستی از وضعیت این بیماری در دنیا ارایه دهد.
 
به گزارش کنسول بین ‌المللی دیابت در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۷۰ میلیون نفر در دنیا در اثر بیماری دیابت و عوارض این بیماری جان خود را از دست دادند در حالی که شمار جان باختگان در اثر بیماری فشار خون بالا در این سال ۸ میلیون نفر بود و ۷ میلیون نفر به دلیل سرطان‌های ناشی از استعمال سیگار از دنیا رفتند. در این سال اضافه وزن و چاقی باعث شد تا بالغ بر ۳ میلیون نفر در دنیا مرگ زودرس را تجربه کنند و ۹.۵ میلیون نفر  در اثر انواع سرطان به جز سرطان هایی که در اثر استعمال سیگار ایجاد می شود، جان خود را از دست دادند.

مقایسه شمار مرگ ومیر اتفاق افتاده در اثر بیماری های مختلف به خوبی نشان می دهد که دیابت یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌ها است و کنترل آن می‌تواند کمک بزرگی به  سلامت جامعه جهانی بکند.
 
درسال ۲۰۱۷ میلادی شش کشور، به عنوان کشورهای که بالاترین نرخ مبتلایان به دیابت را دارند معرفی شدند.کشورهای چین و هند و برزیل و اندونزی و روسیه و امریکا بالاترین نرخ ابتلا به دیابت را در دنیا دارند. در میان این کشورها ،دو کشور چین و هند بیشترین تعداد مبتلایان را به خود اختصاص داده‌اند که دلیل آن جمعیت زیاد آنها است.

در امریکا سبک زندگی، استفاده از غذاهای پرکالری و شیرین و در نهایت  سطح پایین تحرک، عامل اصلی ابتلا به این بیماری اعلام شده است و اتحادیه دیابت این کشور در گزارشی رسمی تاکید کرد تا زمانی‌که مردم به مساله اضافه وزن و دلایل ایجاد آن جدی ننگرند ،نمی توان انتظار داشت بیماری دیابت در این منطقه کنترل شود.
 
کدام منطقه بیشترین هزینه اقتصادی را متحمل شد
 
 در سال گذشته کشورهای  امریکای شمالی و کاراییب بالاترین هزینه را در نتیجه این بیماری متحمل شدند. هزینه بیماری دیابت برای اقتصاد کشورهای این منطقه برابر با ۳۴۸ میلیارد دلار بود، در حالیکه کشورهای اروپایی با هزینه ای معادل ۱۵۶ میلیارد دلار، کشورهای غرب اقیانوس پاسیفیک  با هزینه ای معادل ۱۰۶ میلیارد دلار و کشورهای جنوب و مرکز امریکا با هزینه ۳۵ میلیارد دلاری روبرو شدند.
 
هزینه اقتصادی ناشی از بیماری دیابت در کشورهای جنوب شرق آسیا  و کشورهای افریقایی به ترتیب برابر با ۷ میلیارد دلار و ۳ میلیارد دلار بود.
 
دیابت در میان بیماری‌هایی قرار دارد که بالاترین میزان هزینه را به اقتصاد دنیا  تحمیل خواهد کرد. اولین دسته و پرهزینه‌ترین بیماریها، بیماری‌های قلبی و عروقی است،سرطان از این نظر در جایگاه دوم و بیماری‌های تنفسی در جایگاه سوم قرار دارد.چهارمین و پنجمین دسته از بیماری‌های  پرهزینه برای اقتصاد دنیا ، بیماری‌های  دستگاه گوارش و دیابت هستند که کنترل آنها از دیگر بیماریها ساده تر است.
 
 نکته مهم دیگری که در این گزارش مشاهده می‌شود،معرفی بیماری‌های بسیار پرخطر در دهه جاری میلادی است. در این گزارش آمده است: بیماری فشار خون بالا تا سال 2030 هزینه ای با رشدی معادل 58 درصد بر اقتصاد دنیا تحمیل خواهد کرد  و این بیماری شمار زیادی از مردم را درگیر می کند. هزینه‌های ناشی از بیماری کلسترول بالا ۵۰ درصد و هزینه‌های ناشی از چاقی ۳۹ درصد رشد خواهد کرد.
 
کد مطلب : ۸۷۲
نام شما

آدرس ايميل شما