۰

استقرار ۱۲ دستگاه آمبولانس در میادین اصلی و پرتردد پایتخت

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۸۷۱۰
استقرار ۱۲ دستگاه آمبولانس در میادین اصلی و پرتردد پایتخت
سالم خبر: سخنگوی سازمان اورژانس کشور از استقرار ۱۲ دستگاه آمبولانس در میادین اصلی و پرتردد شهر تهران خبر داد.

به گزارش سالم خبر، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور، با اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در برخی مناطق تهران، اظهار کرد: در شهر تهران با افزایش غلظت آلاینده‌ها ۱۲ دستگاه آمبولانس در میادین اصلی شهر و مناطق پر تردد استقرار پیدا کرده و مراکز درمانی و بهداشتی به حالت آماده باش درآمده اند. در شهر‌های اصفهان، قزوین و اراک نیز اورژانس در حالت آماده باش قرار دارد.
 
او ادامه داد: در سطح شهر قم ۳ دستگاه آمبولانس مستقر شده و مراکز درمانی و بهداشتی در حالت آماده باش هستند. همچنین در شهر‌های  مشهد، کرج و تبریز جلسه اضطراری جهت مقابله با افزایش غلظت آلاینده‌ها درحال برگزاری است.
 
خالدی مطرح کرد: در حال حاضر هوای تهران در هشدار سطح نارنجی قرار دارد. شاخص کیفیت هوا در محدوده منطقه ۱۷ به ۱۸۰ رسیده و در بقیه مناطق نیز از عدد ۱۶۰ عبور کرده است.
 
پیشنهاد تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا
 
او با اشاره به اینکه در محدوده منطقه ۲۰ تهران شاخص کیفی هوا به ۱۹۲ رسیده است، بیان کرد: اورژانس پیشنهاد داده تا تعطیلی شهر تهران در اولویت بررسی کارشناسی کارگروه قرار گیرد. سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار از جمله افراد پر خطر در روز‌های آلوده هوا هستند.
 
خالدی گفت: توصیه می‌شود مردم در شرایط کنونی شیر و آبمیوه مصرف کنند. همچنین بهتر از پیش از مصرف مواد غذایی و مایعات صورت و دست‌های خود را به خوبی شستشو دهند.
 
او افزود: اثر منفی آلودگی هوا برروی بیماران تنفسی در همان لحظات اولیه و بر بروی بیماران قلبی در ۲۴ ساعت آینده نمایان خواهد شد.
کد مطلب : ۸۷۱۰
نام شما

آدرس ايميل شما