۰

بزرگترین برنامه جهانی واکسیناسیون علیه وبا در آفریقا

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۸۵۲
بزرگترین برنامه جهانی واکسیناسیون علیه وبا در آفریقا

سالم خبر : با شیوع گسترده وبا، بزرگ‌ترین عملیات واکسیناسیون در تاریخ در سراسر آفریقا اجرا می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، در بزرگترین عملیات واکسیناسیون برای مقابله با بیماری وبا بیش از دو میلیون نفر در سراسر قاره آفریقا واکسن خوراکی وبا را دریافت می‌کنند.

این در حالی است که در فاصله سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ میلادی ۱.۵ میلیون دوز واکسن وبا در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. به علاوه در سال ۲۰۱۷ میلادی به تنهایی ۱۱ میلیون دوز واکسن وبا از سیرالئون گرفته تا سومالی و بنگلادش استفاده شده است. همچنین در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۵ میلیون دوز واکسن برای استفاده در سراسر جهان تایید شده است.

گفته شده این برنامه واکسیناسیون برای مقابله با بیماری وبا واکنش بی‌سابقه‌ای به شیوع این بیماری در آفریقاست. همچین اجرای این برنامه تا اواسط ماه ژوئن تکمیل می‌شود.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، تدورس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: واکسن خوراکی وبا سلاح کلیدی برای مقابله با این بیماری است اما اقدامات دیگری نیز برای حفظ سلامت مردم وجود دارد. سازمان جهانی بهداشت و دیگر شرکای ما از طریق بهبود دسترسی‌ به آب سالم، بهداشت عمومی، تاسیس مراکز درمانی، توزیع دستورالعمل‌های سلامت عمومی و آموزش نیروهای انسانی، جان افراد را نجات می دهند.
کد مطلب : ۸۵۲
نام شما

آدرس ايميل شما