۰

طرح شهید سلیمانی هیچ هزینه ای برای مردم ندارد

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۸۴۴۴
طرح شهید سلیمانی هیچ هزینه ای برای مردم ندارد
سالم خبر: در طرح حاج قاسم سلیمانی با همت وزارت بهداشت و بسیج بحث بیماریابی، جدا سازی و آموزش مبتلایان به کرونا با هدف کاهش بیماران و کاهش مرگ و میر کرونا را داریم. این طرح در سراسر کشور شروع شده و قرار است در محلات بیماریابی انجام شود. افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و امکان جدا سازی آن‌ها از سایرین وجود دارد در چند فاز از افراد سالم جدا خواهند شد.
 
به گزارش سالم خبر، پیر حسین کولیوند رییس قرارگاه پشتیبانی طرح حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه تمام افراد مبتلا و یا ناقل کرونا که امکان جدا سازی آن‌ها نباشد جامعه هدف این طرح هستند، اظهار کرد: گروه اولی که به آن‌ها ارائه خدمت خواهیم کرد افرادی هستند که مبتلا به کرونا می‌شوند، اما بیماری آن‌ها حاد نیست که این دسته در هتل‌ها مستقر می‌شوند. طیف دوم افرادی هستند که در کنار مبتلایان به کرونا بودند و جایی برای قرنطینه ندارند. دسته سوم بهبودیافتگان کرونایی هستند که از بیمارستان ترخیص شده اند و حامل ویروس هستند. 
 
او در ادامه بیان کرد: تیم‌های بهداشت و سلامت در هتل‌ها حضور دارند و در صورتیکه افراد حاضر در هتل نیاز به درمان داشته باشند به بیمارستان منتقل می‌شوند. در طرح حاج قاسم سلیمانی دستگاه‌های مختلف مثل میراث فرهنگی، سازمان اوقاف، هلال احمر  و...  امکانات خود را در اختیار ما قرار داده‌اند.
 
رییس سازمان اورژانس کشور گفت: موفقیت طرح حاج قاسم سلیمانی با کمک مردم امکان پذیر است. مطمئن هستیم که در این طرح موفق خواهیم شد، زیرا مردم همراه ما هستند. امیدواریم با انجام دقیق این طرح برای هموطنان مفید واقع شویم.
 
رییس قرارگاه پشتیبانی طرح حاج قاسم سلیمانی درادامه درباره وضعیت روستائیان و قرنطینه بیماران کرونایی ساکن در این مناطق، اظهار کرد: برای بحث مراکز اقامتی سلامت چند فاز داریم؛ فاز اول هتل‌های دولتی، فاز دوم هتل‌های گردشگری، فاز سوم هتل‌های بخش خصوصی و خوابگاه‌ها است که بعد از استفاده از خوابگاه‌ها از ظرفیت مساجد، اماکن زیارتی، مدارس و سالن‌های ورزشی استفاده خواهیم کرد. تا جایی که امکان داشته باشد بیماران را به هتل‌ها و مهمان سرا‌ها منتقل می‌کنیم. بیمارانی که در روستا هستند پس از تماس با اورژانس ۱۱۵ توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل خواهند شد. البته بیشتر افرادی که دچار ویروس کرونا هستند با جدا سازی درمان می‌شوند و نیاز به بیمارستان ندارند.
 
رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در بعضی از شهر‌ها به دلیل آب گرفتگی و بارش باران مشکلاتی ایجاد شده که کار را سخت می‌کند، اما فعالیت‌های ما در این مناطق متوقف نخواهد شد. در استان‌های جنوبی فاضلاب بالا آمده و باید از مردم محافظت کنیم که دچار بیماری گوارشی نشوند.
 
آماده سازی ۹۸ هزار تخت در طرح شهید قاسم سلیمانی
کولیوند افزود: طرح حاج قاسم سلیمانی برای مردم هیچ هزینه‌ای ندارد و کل هزینه توسط دولت پرداخت می‌شود. ۹۸ هزار تخت در این طرح آماده شده و ۴۰ هزار تخت دیگر به زودی اضافه می‌شود.
 
او در ادامه درباره نحوه تشخیص کادر سلامت از کلاهبردارانی که ممکن است برای سوء استفاده به درب منازل مراجعه کنند، گفت: همکاران بسیج به جد پای کار هستند و با کارت شناسایی معتبر به درب منازل مراجعه می‌کنند. از پایگاه‌های بسیج، مساجد و مراکزی که به عنوان مراکز بهداشتی و درمانی در هر محله هستند برای این طرح استفاده می‌کنیم و به دلیل اینکه افراد همان منطقه و محله هستند تشخیص آن‌ها برای مردم راحت است.
 
کولویند در ادامه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه مراجعه مردم به این مراکز و زمان اعلام اسامی هتل‌ها، مطرح کرد: لیست هتل‌ها آماده شده و مراکز اقامتی در مناطق مختلف تفکیک و اسامی آن‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است. روسای دانشگاه‌ها باید با این مراکز ارتباط بگیرند و مبتلایان به کرونا و افراد نیازمند به قرنطینه را به این مراکز هدایت کنند. مردم نمی‌توانند خودشان مستقیم به این مراکز مراجعه کنند و کادر سلامت مستقر در مراکز بهداشت و بیمارستان‌ها باید آن‌ها را معرفی کنند.
 
رئیس سازمان اورژانس کشور درباره تیم‌های سلامت مستقر در هتل‌ها، گفت: در هر هتل یک تیم پزشکی ۱۵ نفره مستقر است که شامل ۱ پزشک، ۴ متخصص بهداشت و مدیریت بیماری واگیر و ۱۰ پرستار و پیراپزشک است. هنگام بازگرداندن دانشجویان ایرانی از چین به کشور هیچ کس با ما همکاری نکرد، اما در طرح حاج قاسم سلیمانی همه پای کار بودند.
 
او در پایان یادآوری کرد: تا به امروز ۴ هزار نفر از همکاران اورژانس به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند، اما متاسفانه ۸ نفر از همکاران ما به دلیل ابتلا به این ویروس منحوس جان خود را از دست دادند.
کد مطلب : ۸۴۴۴
نام شما

آدرس ايميل شما