۰
اولیویر ناتاف ، رئیس شرکت AstraZeneca در فرانسه:

واکسن آکسفورد- آسترازنکا پیشرو در تاثیرگذاری، قیمت و نگهداری

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۸۳۲۳
واکسن آکسفورد- آسترازنکا پیشرو در تاثیرگذاری، قیمت و نگهداری
 سالم‌خبر: واکسن COVID-19 آکسفورد- آسترازنکا با اعلام قیمت تمام شده‌ی مناسب به زودی در دسترس همگان خواهد بود.

اولیویر ناتاف، رئیس شرکت AstraZeneca در فرانسه ، درگفت‌وگو با AFP  با بیان این مطلب، اعلام نتایج و داده‌های میزان تاثیرگذاری واکسن آکسفورد- آسترازنکا پس از واکسن‌های مودرنا و فایزر را برای جهان بسیار دلگرم‌کننده خواند.

وی درباره ی تفاوت درصد تاثیرگذاری واکسن AstraZeneca نسبت به واکسن های Pfizer  وModerna  اظهار داشت: نرخ 70 درصدی تاثیرگذاری واکسن AstraZeneca نتیجه تجزیه و تحلیل ترکیبی این واکسن است. درحالی
که با تزریق نیم دوز واکسن و سپس یک دوز کامل پس از یک ماه اثربخشی به 90 درصد رسید. درحالی که تاثیرگذاری تنها یک دوز کامل این واکسن به میزان 62 درصد است.

ناتاف افزود: جالب آنکه نتیجه ی تاثیریک دوز و نیم از این واکسن دقیقا ما را به همان هدفی که دنبال می کردیم، رساند. این نتیجه در واقع فرصتی را ایجاد خواهد کرد که با دوز کمتری به میزان یک و نیم دوز ، جمعیت بیشتری را واکسیناسیون کرده و یزان دسترسی به این واکسن را افزایش دهیم.

وی همچنین ادامه داد: دومین نکته ای که در مورد این واکسن بسیار جالب توجه است، این است که این واکسن موجب
شده به میزان 100 درصدی از داوطلبان دریافت کننده ی این واکسن در برابر بروز اشکال شدید بیماری و همچنین بستری شدن در بیمارستان محافظت شود.
رییس شرکت AstraZeneca در فرانسه همچنین ادامه داد: آخرین نکته؛ تأیید ایمنی این واکسن است که تاکنون هیچ عارضه‌ی جانبی جدی گزارش نشده و واکسن در هر دو رژیم دوز، به خوبی تحمل می شود.

وی با اشاره به برتری‌های این واکسن نسبت به واکسن های دیگر عنوان کرد که برتری واکسن AstraZeneca در ذخیره سازی و سهولت در حمل و نقل و در شرایط خنک کننده عادی 2 تا 8 درجه است که عامل مهمی در امکان دسترسی همه به این واکسن
است.

ناتاف درباره ی زمان تولید این واکسن برای عموم گفت: ما در سال 2021 سه میلیارد دوز در سراسر جهان تولید خواهیم کرد ضمن آنکه در حال حاضر زنجیره‌های تأمین موازی و مستقل تولید واکسن AstraZeneca بسیار سریع در ایالات متحده ، در چندین کشوراروپایی و سایر نقاط جهان راه اندازی شدند.

وی گفت: در حال حاضر واکسن AstraZeneca در حال تولید است ضمن آنکه ما اولین توافق نامه ها را با دولت ها و سازمان های غیردولتی مختلف اعلام کرده ایم.

ناتاف با تاکید براینکه تهیه و تولید واکسن به محض دستیابی به نتایج نهایی آزمایشات بالینی به ویژه ارزیابی
توسط مقامات بهداشتی امکان پذیرخواهد بود، اعلام کرد: تولید واکسن در حال افزایش است ، در حال حاضر 50 میلیون دوز فعال در دسترس است و تقریباً هر هفته ظرفیت افزایش می یابد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پشت استراتژی قیمت‌گذاری واکسن  AstraZeneca تفکری بوده است که قیمت تمام شده ی آن با برخی رقبای دیگر بسیار متفاوت است، عنوان کرد: این مساله چیزی فراتر از یک استراتژی است، این یک تعهد است. قیمت هر دوز در حدود 2.50 یورو (3 دلار) است. این موضوع اصلی توافق نامه ما با آکسفورد است ، تا بتوانیم این واکسن را در عادلانه‌ترین شرایط دسترسی
ممکن به بیشترین جمعیت ارائه دهیم.

ناتاف تاکید کرد: ما متعهد به این سه میلیارد دوز با قیمت تمام شده برای سال 2021 هستیم. ما نباید فراموش کنیم که این یک مسابقه با ویروس است نه یک مسابقه بین واکسن های رقبا.

شایان ذکر است که قیمت هر دوز واکسن آکسفورد- آسترازنکا در حالی از سوی رئیس شرکت AstraZeneca در فرانسه حدود حدود 2.50 یورو (3 دلار) اعلام می شود که این قیمت برای کشورهای سرمایه گذار و پیش خریدار این واکسن در نظر گرفته شده است و هزینه ی نهایی برای مصرف‌کنندگان احتمالا تا 7 تا 8 دلار تمام شود.
 
 
کد مطلب : ۸۳۲۳
نام شما

آدرس ايميل شما