حسن صفاریه، رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در گفت‌وگو با سالم‌خبر:

تهیه‌ی واکسن آنفلوانزا از سوی هلال‌احمر منتفی شد

27 آبان 1399 ساعت 14:45

سالم‌خبر: رییس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: تهیه ی واکسن آنفلوانزا از سوی هلال‌احمر منتفی است.


سالم‌خبر: رییس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: تهیه ی واکسن آنفلوانزا از سوی هلال‌احمر منتفی است.

حسن صفاریه، رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در گفت‌وگو با سالم‌خبر درباره تهیه واکسن آنفلوآنزا توسط هلال احمر گفت: متاسفانه مسئله تهیه واکسن آنفلوآنزا توسط هلال احمر به‌رغم تلاش‌های بسیار منتفی شد.
 
وی در واکنش به گفته‌های سازمان غذا و دارو مبنی بر عدم انجام تعهدات هلال احمر در زمینه تهیه واکسن آنفلوآنزا بیان کرد: شاید منظور از عدم عمل به تعهدات این بوده که هلال احمر قرار بوده واردات واکسن آنفلوآنزا داشته باشد اما موفق نشده، تحلیل ما این است .
 
رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با اشاره به اینکه بخشی از مسئولیت عدم تهیه ی واکسن با ماست، مطرح کرد: بخشی دیگر از فرآیند واردات تابع عواملی است که از کنترل ما خارج هستند؛ تحریم‌ها و تراکنش‌های مالی در عرصه بین‌المللی عوامل موثری به شمار می‌رود.
 
صفاریه همچنین افزود: نقل و انتقال پول برای خرید واکسن یکی از مشکلاتی بود که با آن مواجه بودیم و سبب شد که تهیه ی واکسن تحقق نیابد و واکسن به دست مردم نرسد. وقتی یک کالای پزشکی یا دارو مانند واکسن در لیست تحریم‌ها قرار می‌گیرد مسلما این کاری غیر انسانی است واکسن در لیست تحریم نیست اما نقل‌وانتقال پول خرید واکسن با تحریم مواجه است؛ زمانی که نتوانیم پول را به صورت ایمن هزینه کنیم طبیعتا کار نیز انجام نخواهد شد، مبلغ پول بسیار بالاست و نمی‌توانیم ریسک کنیم. 
 
رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر اظهار کرد: سازمان غذا و دارو، حوزه ستادی است و اجرای کارها را برعهده‌ی شرکت‌ها می‌گذارد که از جمله آنها شرکت‌های تحت پوشش و متعلق به هلال احمر هستند این درحالیست که شرکت‌ها نیز باتوجه به تحریم‌ها نمی‌توانند کاری را پیش ببرند، براین اساس بسیاری از شرکت‌ها مانند هلال احمر نیز با مشکلاتی مواجه شدند.


کد مطلب: 8248

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/8248/تهیه-ی-واکسن-آنفلوانزا-سوی-هلال-احمر-منتفی

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com