۰
فاطمه محمد بیگی، دبیر اول کمیسیون بهداشت مجلس:

گزارش‌های متناقض از دریافت وزارت بهداشت از یک میلیارد یورو

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۸۲۴۲
گزارش‌های متناقض از دریافت وزارت بهداشت از یک میلیارد یورو
سالم خبر: بررسی سرنوشت یک میلیارد یوروی اختصاص یافته به وزارت بهداشت به دلیل تناقض در اختلاف گزارش‌ها به دیوان محاسبات واگذار شد.

فاطمه محمد بیگی، دبیر اول کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی درباره اینکه وزارت بهداشت تاکنون چه مقدار
از بودجه‌ی یک میلیارد یورویی مدیریت کرونا را دریافت کرده است؟ گفت: در جلساتی که در کمیسیون بهداشت مجلس برگزار کردیم رئیس بانک مرکزی، نماینده وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه هر کدام درصدی را عنوان کردند؛ نماینده وزارت بهداشت
۲۷ درصد، نماینده سازمان برنامه و بودجه ۳۳ درصد و نماینده بانک مرکزی ۴۵ را عنوان کردند که پرداخت شده است. با توجه به اختلاف در مقدار ارز پرداخت شده موضوع را به دیوان محاسبات ارجاع دادیم تا به صورت دقیق و شفاف پیگیری شود.

محمد بیگی گفت:
عمده بودجه صرف هزینه‌های سرانه‌ی درمانی، معوقات پرسنلی و تجهیزات مقابله با کرونا شده است. نمایندگان به فکر یک میلیارد یورو جدید هستند البته نه برای درمان و تامین اجتماعی بلکه جهت بهداشت و مشاغل آسیب دیده از کرونا و باید بگویم
ما به شدت از عدم شفافیت دولت گله داریم؛ با کمیسیون رو راست نیستند، متاسفانه دولت ارقامش را به صورت شفاف اعلام نمی‌کند و نکته‌ی دیگر این که دولت هنوز عزمش را به صورت جنگی جزم نکرده است و گویا هنوز بحران را درک نکرده است.
 
کد مطلب : ۸۲۴۲
نام شما

آدرس ايميل شما