۰

شیوع دو سرطان پستان و روده بزرگ رو به افزایش است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۸۰۶
شیوع دو سرطان پستان و روده بزرگ رو به افزایش است
سالم خبر : بازرس جامعه جراحان ایران با اشاره به سرطان های شایع در کشور، گفت: متاسفانه برنامه ای برای غربالگری سرطان ها نداریم.
 
دکتر علی عبداللهی به مهر گفت : در خانم ها شاهد رشد افزایش سرطان پستان هستم و در آقایان نیز سرطان دستگاه گوارش(روده بزرگ)، رشد افزایشی داشته اما هیچ گونه برنامه غربالگری نداریم.

وی با بیان این مطلب که وقتی کار درمان را آغاز می کنیم که بیماری خودش را نشان داده است، افزود: عدم غربالگری سرطان ها، علاوه بر اینکه هزینه های درمانی کشورمان را بالا می برد، باعث مصرف سرمایه نیز می شود. در صورتی که در تمام کشورهای دنیا که سرطان های شایع مثل کشور ما دارند، برنامه غربالگری انجام می دهند.

این فوق تخصص جراحی غدد ادامه داد: برنامه غربالگری در این کشورها به گونه ای است که سراغ گروه های پرخطر می روند و به صورت رایگان کار غربالگری را با بودجه های مشخص انجام می دهند و در نتیجه، سرطان را در مراحل اولیه درمان می کنند.

عبداللهی تاکید کرد: این کار باعث می شود درمان و جراحی بسیار راحت تر و طول عمر بیمار، بیشتر شود

بازرس جامعه جراحان ایران به درمان های کیفی در جهت افزایش راندمان بیمار اشاره کرد و افزود: در سرطان پستان، موضوع بازسازی مورد توجه قرار دارد که بیمار احساس از دست دادن ارگان بدنش را نداشته باشد. بنابراین، اگر بتوانیم، سرطان را در مراحل اولیه شناسایی کنیم، می توانیم کیفیت زندگی و طول عمر بیمار را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اهداف کنگره امسال جامعه جراحان ایران در خصوص توجه به کیفیت درمان، گفت: گروه های پزشکی و درمانی می بایست متوجه باشند که به قیمت کاهش طول عمر بیمار، به سراغ  اعمال زیبایی نروند. اگر حفظ پستان امکان پذیر نباشد، طول عمر بیمار مطرح است و البته برعکس این موضوع نیز وجود دارد.

عبداللهی افزود: تیم جراحی می بایست با انکولوژیست و رادیوتراپیست هماهنگ باشد.
کد مطلب : ۸۰۶
نام شما

آدرس ايميل شما