۰

رکورد جانباختگان روزانه کرونا در ایران به ۳۳۷ نفر رسید

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۸۰۲۶
رکورد جانباختگان روزانه کرونا در ایران به ۳۳۷ نفر رسید
سالم خبر: با فوت ۳۳۷ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.
 
به گزارش سالم خبر، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۹۴۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۴ هزار و ۶۳۱ نفر رسید.
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۳۱ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۷۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۵۴۰ هزار و ۴۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 
لاری ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش بی سابقه موارد مرگ و میر کرونا در کشور هستیم. علت آن بی توجهی و سهل انگاری در رعایت توصیه های بهداشتی و کاهش استفاده از ماسک در کشور و بروز رفتارهای اجتماعی خطرآفرین در بین مردم است.
 
وی افزود: گذر از این وضعیت نگران کننده مستلزم همکاری همه مردم و همه دستگاههای اجرایی با کارکنان نظام سلامت است.
 
زنان در خط مقدم مبارزه با کرونا
 
لاری با اشار به هفته سلامت بانوان گفت: از ۲۴ تا ۳۰ مهر به عنوان هفته سلامت بانوان نامگذاری شده و شعار این هفته با توجه به شیوع کرونا در کشور «سلامت زنان در دوره کرونا» نامگذاری شده است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: اکثریت کارکنان نظام سلامت از بهورز گرفته تا مراقب سلامت، پرستار و کادر تخصصی بیمارستانها را زنان سخنگوشی تشکیل می دهند. افرادی که در ۸ ماه گذشته با فشار سنگین کاری در خط مقدم مراقبت و مبارزه با بیماری کووید۱۹ و با مخاطرات جدی در سلامت جسم و روان مواجه بوده اند.
 
وی گفت: این زنان فداکار در همه ماههای گذشته با وجود خستگی زیاد همزمان باید بین کار و امور شخصی در منزل تعادل برقرار می کردند و قدردانی از آنان که در مبارزه با کرونا نقش محوری داشته اند و البته همزمان برای مراقبت از بیماران در خانواده، رسیدگی به فرزندان به خصوص در شرایط آموزش آنلاین مدارس و کاهش استرس در خانواده نقش اصلی را داشته اند، یک ضرورت است.
 
لاری ادامه داد: همزمان زنان باردار، زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست در این دوران خاص و پر التهاب با مشکلات مضاعفی رو به رو هستند. به خصوص اینکه فشار اقتصادی ناشی از محدودیت ها در این دوران بحرانی، مشکلات خانواده ها را دو چندان کرده است بنابراین لزوم توجه بیشتر به سلامت زنان کاملا احساس می شود.
 
وی افزود: امیدواریم همه مردم ایران ضمن همکاری با نظام سلامت برای پیشگیری از بروز بیماری کووید۱۹ با عزم راسخ برای ارتقای سواد سلامت و آگاهی جمعی بری مقابله با کرونا برای کمک به کنترل این بیماری و شکست چرخه انتقال این بیماری همکاری کنند.
 
 
 
کد مطلب : ۸۰۲۶
نام شما

آدرس ايميل شما