۰
محمد عبده‌زاده؛ رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی:

ارز 4200 تومانی عامل اصلی قاچاق معکوس داروی تولید داخل است

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۸۰۰۶
ارز 4200 تومانی عامل اصلی قاچاق معکوس داروی تولید داخل است
سالم خبر: دستگاه اطلاعاتی ارتش عراق در حالی از کشف و خنثی کردن بزرگترین عملیات قاچاق دارو از ایران به این کشور در استان "دیالی" خبر می‌دهد که صاحبان صنایع دارویی کشور و برخی مدیران دارویی کشور از دیرباز بر تاثیر ارز 4200 تومانی به دارو در قاچاق این کالا و ایجاد فساد در این صنعت تاکید داشته و از قاچاق گسترده ی دارو به کشورهای همسایه ابراز نگرانی کرده اند.
 
محمد عبده‌زاده؛ رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در این باره اظهار می دارد که  اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو و پایین نگه داشتن قیمت عرضه، عامل فساد و قاچاق است و قیمت داروی تولیدی کشور باید واقعی شود.

وی پایین بودن قیمت داروی ایرانی را یکی از عوامل اصلی قاچاق معکوس تولید داخل به کشورهای همسایه عنوان کرده و می گوید: دولت در حالی اجازه افزایش قیمت دارو را نمی‌دهد که فقط ماده اولیه ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرد و سایر مواد دارویی، پوکه، کپسول، بسته‌بندی و... با ارز نیمایی یا قیمت آزاد تهیه می‌شوند.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، هشدار داد ادامه وضعیت کنونی باعث می‌شود شرکت‌ها توان خرید مواد اولیه و به‌روز رسانی دستگاه‌های خود را هم از دست بدهند و خط تولید بسیاری از داروها متوقف شود.
کد مطلب : ۸۰۰۶
نام شما

آدرس ايميل شما