۰
رئیس صندوق بین‌المللی پول:

تولید واکسن کرونا 9 تریلیون دلار اقتصاد جهان را تقویت می‌کند

تاریخ انتشار :
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۸۰۰۴
تولید واکسن کرونا 9 تریلیون دلار اقتصاد جهان را تقویت می‌کند
سالم‌خبر: رئیس صندوق بین‌المللی پول طی بیانیه ای اعلام کرد دسترسی برابر و ارزان به روش‌های درمانی و واکسن کرونا در سراسر جهان عاملی اساسی برای دوری از آسیب‌های بلندمدت به اقتصاد جهان خواهد بود.

 کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: همکاری بالای بین المللی برای تولید واکسن کرونا می‌تواند بهبود اقتصاد جهان را تسریع کرده و ۹ تریلیون دلار به درآمد جهان تا ۲۰۲۵ اضافه کند.
 
 وی در یک کنفرانس خبری پس از جلسه کمیته راهبری صندوق بین المللی پول از آمریکا و چین خواست محرکهای اقتصادی قدرتمند خود را
ادامه داده و به رشد اقتصاد جهان کمک کنند.
 
وی بر توزیع برابر واکسن کرونا در سراسر جهان تاکید کرد و گفت توزیع متوازن واکسن در کشورهای در حال توسعه و ثروتمند ،اطمینان در سفر، سرمایه‌گذاری، تجارت و سایر فعالیت‌ها را تقویت می‌کند.
 
جورجیوا گفت:«اگر ما در تمام زمینه‌ها پیشرفت سریعی داشته باشیم، می‌توانیم بهبود اقتصادی را هم تسریع کرده و تا ۲۰۲۵ حدود ۹ تریلیون دلار به درآمد جهان اضافه کنیم. به این ترتیب، فاصله درآمد بین کشورهای ثروتمند و فقیر کاهش می یابد».

وی ادامه داد:« ما به همکاری بین المللی قدرتمندی در
زمینه توسعه و توزیع واکسن نیاز داریم».
 
 کمیته مالی صندوق بین‌المللی پول طی بیانیه ای اعلام کرد دسترسی برابر و ارزان به روش های درمانی و واکسن کرونا در سراسر جهان عاملی اساسی برای دوری از آسیب های بلند مدت به اقتصاد جهان خواهد بود.
 
 جورجیوا همچنین گفت هیچ شکی ندارد کنگره آمریکا و کاخ سفید بالاخره با یک بسته کمکی دیگر موافقت می‌کنند ولی در مورد زمان‌بندی آن مطمئن نیست. وی تصریح کرد ۳۰ تریلیون دلار بسته محرک اقتصادی آمریکا در سال جاری میلادی یک عامل مثبت در رشد اقتصاد بوده و امیدوار است ادامه پیدا کند.
 
کد مطلب : ۸۰۰۴
نام شما

آدرس ايميل شما