۰

فهرست آزمایشگاه‌های خصوصی تشخیص کرونا اعلام شد

تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۷۹۹۵
فهرست آزمایشگاه‌های خصوصی تشخیص کرونا اعلام شد
سالم خبر: مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت فهرست جدید آزمایشگاه‌های غیردولتی دارای مجوز انجام آزمایش تخصصی تشخیص مولکولی کووید ۱۹ را اعلام کرد.

به گزارش سالم خبر، سیامک سمیعی مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت ویرایش ۲۳ مهرماه فهرست آزمایشگاه‌های غیردولتی دارای مجوز انجام آزمایش تخصصی تشخیص مولکولی کووید ۱۹ را اعلام کرد.

به گفته مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، با اضافه شدن شش آزمایشگاه خصوصی تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید به ۱۲۸ آزمایشگاه رسیده است و ۸۴ آزمایشگاه مورد تایید از نظر وزارت بهداشت و بنا به تشخیص دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه مجاز به پذیرش و انجام آزمایش تشخیص مولکولی برای مسافران برون مرزی شده اند. همچنین یک آزمایشگاه به دلیل عدم کسب امتیاز لازم در آخرین مهارت آزمایی به طور موقت تعلیق شده است.
 
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تعرفه فعلی انجام خدمت گلوبال آزمایش تشخیص مولکولی کووید۱۹در بخش خصوصی حدود ۵۸۷ هزار تومان است. این تعرفه همه هزینه‌های خدمت از جمله نمونه‌برداری از طریق سواب نازوفارنکس (انتهای بینی) و اوروفارنکس (انتهای حلق) را پوشش می‌دهد.

تجویز و انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید۱۹ در بخش دولتی تابع پروتکل‌ها و اولویت‌های ابلاغی است و به همین علت چون مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت است، رایگان انجام می‌شود.

آزمایش تشخیص مولکولی یا PCR در حال حاضر تنها روش آزمایشگاهی برای تشخیص قطعی کووید ۱۹ است.

تعرفه انجام آزمایش سرولوژی کووید۱۹ در حال حاضر و تا تعیین و ابلاغ تعرفه اختصاصی، به ازای هر یک از آزمایش‌های درخواستی IgM و IgG، در بخش دولتی حدود ۱۲ هزار تومان و در بخش خصوصی حدود ۳۰ هزار تومان است. آزمایش سرولوژی کووید۱۹ توسط سازمان جهانی بهداشت یک روش مکمل برای تشخیص بالینی کووید۱۹ معرفی شده است.

انجام آزمایش سرولوژی در بیشتر موارد غیرضروری است و سیاست فعلی وزارت بهداشت استفاده از آن فقط در بررسی‌ها و مطالعات سرواپیدمیولوژی و برای به دست آوردن تصویری از مواجهه یا عفونت یک جمعیت با ویروس عامل بیماری است. در چنین مطالعاتی هزینه‌ای از افراد و بیماران دریافت نمی‌شود.

برای دانلود فهرست آزمایشگاه های خصوصی تشخیص کرونا به لینک زیر مراجعه کنید.

فهرست آزمایشگاه های تشخیص کرونا
 
کد مطلب : ۷۹۹۵
نام شما

آدرس ايميل شما