۰
مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:

باید مواد اولیه دارویی نیز قیمت‌گذاری شوند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۷۹۷۲
باید مواد اولیه دارویی نیز قیمت‌گذاری شوند
سالم‌خبر: مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: اگر شرکت‌های داروسازی در کشور به مراکز دولتی تخفیف ندهند یا محصول خود را ضابطه‌مند عرضه کنند، آن‌ها هم مجبور به خرید با قیمت واقعی و به صرفه خواهند شد.

سیدحیدر محمدی در جمع تولید کنندگان دارو درباره ی تاخیر در اعلام قیمت های جدید دارو عنوان کرد: چون تخصص کافی در این حوزه نداریم، مشکل جذب
نیروی جدید در اداره ثبت باعث تاخیر در کارها یا اعلام قیمت جدید می‌شود.
 
وی با تاکید بر برون سپاری بخشی از این فرایند تاکید کرد:  یکی دیگر از چالش‌های افزایش قیمت توجیه آن برای بعضی مسئولان و نمایندگان مجلس است که با فرآیند تولید آشنا نیستند، در حالی‌که قیمت دلاری بعضی داروها کاهش پیدا کرده است، به دلیل نیمایی شدن ارز، افزایش قیمت ریالی را در نظر می‌گیرند.
 
مدیر
کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در ادامه تاکید کرد: حتی با آزادسازی قیمت، با توجه به نرخ دلار قیمت اغلب داروهای داخلی از مشابه وارداتی کمتر خواهد بود و باید مواد اولیه نیز قیمت‌گذاری شوند. تامین بخشی از ارز تخصیصی دارو در قالب یوآن و ارز عمان است که در انتظار آزاد سازیست.
 
محمدی دلیل تغییر اولویت‌های بانک مرکزی را تخلف یک شرکت عنوان کرد
و توضیح داد: این شرکت ابتدای سال یک مکمل را به اسم دارو وارد کرده و بانک مرکزی موضوع را به وزارت صمت گزارش کرده بود. پس از آن، همه داروهای مشابه در اولویت ۲ قرار گرفتند مگر آن‌که خلافش اعلام شود ولی با پیگیری دکتر شانه‌ساز و خود من، روش اولویت‌بندی برعکس شده و مبنا ۱ بودن است مگر آن‌که سازمان غذا و دارو آن ‌را اولویت ۲ اعلام کند.
 
کد مطلب : ۷۹۷۲
نام شما

آدرس ايميل شما