۰

فاویپیراویر با دوز بالا در کاهش ویروس و عفونت COVID-19 بسیار موثر است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۷۹۶۲
فاویپیراویر با دوز بالا در کاهش ویروس و عفونت COVID-19 بسیار موثر است
سالم‌خبر: محققان بلژیکی اعلام کردند که در پی نتایج آخرین آزمایشات خود در مورد تاثیر دو داروی هیدروکسی کلروکین و فاویپیراویردر درمان COVID-19  دریافتند که داروی هیدروکسی کلروکین نمی تواند تکثیر ویروس کرونا را متوقف کند در حالی که داروی فاویپیراویر با دوز بالا اثر ضدویروسی بالایی داشته و موثرعمل کرده است.

 آزمایش های جدیدی که توسط ویروس شناسان در انستیتو KU Leuven Rega دربلژیک روی همسترها انجام شده است نشان از آن دارد که داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکین نمی تواند نتایج رضایت بخشی در درمان COVID-19  داشته باشد این در حالیست که برعکس، نتایج دوز بالای
داروی ضد آنفلوانزای فاویپیراویر بر همسترها بسیار رضایت بخش بوده و توانسته تکثیر ویروس ها را محدود کند

این تیم یافته های خود را در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم (PNAS) منتشر کرده است.

محققان در آزمایشات خود دو هدف؛ جست وجوی واکسن برای متوقف کردن عفونت و آزمایش داروهای موجود برای آگاهی از اثر آنها در برابر COVID-19 را دنبال می کردند.

برای این منظور نیز آنان یک سری آزمایش ها را روی همسترها انجام دادند. آنها همسترها را با این توجیه که ویروس در جوندگان سریعتر تکثیر می شود، برای آزمایشات خود برگزیدند.

در این مطالعه ، تیم محققان به مدت چهار تا پنج روز دو
داروی هیدروکسی کلروکین و فاویپیراویر را با دوزهای مختلف بر روی این موجودات آزمایش کردند. پس از چهار روز میزان ویروس موجود در آنها مورد اندازه گیری قرار گرفت.

آنان اعلام کردند که درمان با هیدروکسی کلروکین هیچ گونه تاثیری در کاهش سطح ویروس و عفونت همسترها نداشت. این در حالیست که فاویپیراویر با دوز بالا در کاهش عفونت و ویروس همسترها بسیار موثر بوده است.

این محققان بلژیکی اعلام کردند که بر اساس این نتایج و نتایج سایر تیم ها ، ما توصیه نمی کنیم که بیش از این در مورد استفاده از هیدروکسی کلروکین به عنوان درمانی علیه کووید-19 تحقیق شود.
 
 
کد مطلب : ۷۹۶۲
نام شما

آدرس ايميل شما