۰

۲۰ درصد جمعیت ایران در ۱۴۲۰سالمند خواهد بود

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۷۸۷۱
۲۰ درصد جمعیت ایران در ۱۴۲۰سالمند خواهد بود
سالم خبر:رییس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، به تشریح وضعیت سلامت جمعیت سالمند کشور پرداخت.
 
به گزارش سالم خبر، محسن شتی، رییس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: جمعیت سالمندی کشور با مسائل و مشکلات عدیده ای مواجه است که می‌بایست آنها را مورد توجه قرار داد.
 
وی با بیان اینکه جمعیت زنان سالمند کشور بیشتر از مردان سالمند است، افزود: بیشتر زنان سالمند کشور تنها زندگی می‌کنند که لازم است از آنها حمایت شود.
 
شتی ادامه داد: حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور افراد بالای ۶۰ سال هستند.
 
وی با عنوان این مطلب که این آمار در سال ۱۳۵۵، ۵ درصد بود، گفت: در ۴۰ سال گذشته آمار جمعیت سالمند بالای ۶۰ سال در کشور ۲ برابر شده است.
 
شتی تاکید کرد: این آمار در سال ۱۴۲۰ به ۲۰ درصد جمعیت کشور می‌رسد و بعد از آن در مدت زمان کوتاه‌تری، افزایش جمعیت سالمندی را تجربه خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به ضرورت توجه به مسائل جمعیت سالمند کشور، گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا که از زیرساخت‌های لازم برای توجه به سالمندی برخوردار بوده اند، ۱۰۰ سال فرصت تجربه افزایش دو برابری جمعیت سالمند را داشته اند. در حالی که ما فقط ۲۰ سال فرصت داریم.
 
شتی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر وضعیت رسیدگی به نیازهای جمعیت سالمند کشور مطلوب نیست و ما فرصت چندانی نداریم.
 
رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، با بیان اینکه سند ملی سالمندان تدوین شده و به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، افزود: اگر سالمند ما سالم پیر شوند، مشکلی با افزایش جمعیت سالمندی نخواهیم داشت.
کد مطلب : ۷۸۷۱
نام شما

آدرس ايميل شما