۰
سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان:

سازمان غذا و دارو محلی از مفسده اصلی در وزارت بهداشت بود

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۷۸۱۹
سازمان غذا و دارو محلی از مفسده اصلی در وزارت بهداشت بود
سالم‌خبر: تاکنون تنها  ۹۰۰ میلیون دلار از 2.5 میلیارد دلار ارز تخصیصی و مصوب دارو و تجهیزات پزشکی را گرفته ایم.

سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در نشست هیات اندیشه ورز سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان این مطلب افزود: در این شرایط بحران، آمریکا فقط برای بخش سلامت ۱۱۱ میلیارد دلار و انگلیس ۲۲ میلیارد پوند هزینه کردند اما در ایران از یک میلیارد دلاری که با دستور مقام معظم رهبری برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شد، تا امروز ۲۷ درصد آن را گرفته ایم. اداره چنین کشوری در اوج تحریم در شرایط
کرونا که حتی یک بیمار پشت در هیچ بیمارستانی آواره نشد سخت و دشوار است.

وی تاکید کرد: امسال بدون در نظر گرفتن کرونا، هدف ما صرفه جویی ۲۰ درصدی در ارزبری دارو و تجهیزات پزشکی بود. کدام کشور دنیا در این شرایط کرونا برای هر شهروند خودش حداقل ۵ دلار در نظر نگرفته است؟ اگر برای هر شهروند ایرانی می خواستیم ۵ دلار در نظر بگیریم، باید ۴۰۰ میلیون دلار ارز می گرفتیم که تا این لحظه دریافتی نداشته ایم.

نمکی افزود: خیلی ها به دنبال این بودند که در استانهای مرزی مانند خوزستان، کردستان و کرمانشاه در گرداب
کرونا گرفتار شویم و آنها بگویند که ایران به قومیت ها و گروه های مختلف رسیدگی نکردند اما با لطف خدا، یک بیمار پشت در هیچ بیمارستانی در کشور آواره نشد و هیچ سالمندی را از زیر دستگاه های تنفسی خارج نکردیم تا جوانان به جای آنها بستری شوند و هیچ فردی را به دلیل بی بضاعتی اقتصادی، رها نکردیم. هزاران افاغنه بدون کارت را در کشور رایگان درمان کردیم و این اتفاق در هیچ کجای دنیا رخ نداد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اول مسئولیتم در وزارت بهداشت به این نتیجه رسیدم که در سازمان غذا و دارو عده ای خودشان
را به بسیج و بسیج جامعه پزشکی گره زده بوده اند اما متاسفانه یکی از نقاط آسیب پذیری دستگاه ها و سازمان هایی مانند بسیج این است که اجازه دهند دامنشان به افراد بی لیاقت و یا خدای ناکرده کسانی که لیاقت پوشیدن این ردا را ندارند، آلوده شود. اولین نیازمندی بسیجی شدن، پاکیزگی است و نمی شود هر کسی را زیر بیرقی برد که جایگاه پاکیزگان و صدیقان تاریخ یک مملکت و نظام است. برای اداره سازمان غذا و دارو که محلی از مفسده اصلی در وزارت بهداشت بود لذا فردی را مناسب تر از دکتر شانه ساز با سابقه ای از پاکیزگی
و پاک طینتی نیافتم.

وزیر بهداشت یادآور شد: وقتی دکتر شانه ساز را انتخاب کردم، برخی گفتند که نمی شود رییس سازمان غذا و دارو غیرهیات علمی باشد که گفتم چرا نمی شود؟ این حرف ها یعنی چه؟ این مملکت فقط استاد نمی خواهد بلکه نیاز به انسان های عاشق و از جان گذشته دارد و انسان هایی می خواهد که دل بر دریا بزنند. الان رییس یکی از دانشگاه های علوم پزشکی جنوب کشور را یک استادیار گذاشته ام و معتقدم که فقط با القاب نمی توان کشور را اداره کرد و در اداره کشور، نیازمند تفکری نو و جدید هستیم.

 
کد مطلب : ۷۸۱۹
نام شما

آدرس ايميل شما