۰
مینو محرز، عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا؛

در حال حاضر با ابتلای خانوادگی به کرونا مواجه هستیم

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۷۷۴۴
در حال حاضر با ابتلای خانوادگی به کرونا مواجه هستیم
سالم خبر: نگران همراه شدن آنفلوانزا با کووید_۱۹ و سایر ویروس های تنفسی در فصل سرما هستیم و در حال حاضر همچنان با ابتلای خانوادگی به کرونا مواجهیم.
 
به گزارش سالم خبر، مینو محرز فوق تخصص عفونی، با بیان این مطلب، افزود: بنابراین باید مسائل بهداشتی و موارد مربوط به پیشگیری به صورت دو چندان رعایت شود. در درجه اول باید ببینیم وضعیت واکسن آنفلوآنزا به چه صورت است. کسانی که در معرض خطر محسوب می‌شوند باید حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. در عین حال کودکان بین شش ماه تا سه سال هم توصیه می‌شود که این واکسن را تزریق کنند.
 
محرز
ادامه داد: البته اگر دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با پیشگیری از کووید-۱۹ رعایت شود، برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا و سایر ویروس‌های تنفسی هم مناسب است. اما به هر حال نگرانی از همراهی این ویروس‌ها وجود دارد. به هر حال با سرد شدن هوا، در و پنجره بسته می‌شود و تهویه هوا به درستی اتفاق نمی‌افتد. در این صورت در یک محیط بسته حتی اگر افراد از ماسک هم استفاده کنند، احتمال انتقال بیماری کووید-۱۹ وجود دارد. در مدارس هم باید این موارد مورد توجه قرار گیرد. در عین حال باید توجه کرد که اکثر کودکان مبتلا به کرونا بدون
علامت هستند و بیماری آنها مشخص نمی‌شود و می توانند ناقل بیماری باشند. البته این چالشی است که همه دنیا با آن مواجه است.
 
وی گفت: به هر حال با سرد شدن هوا، فصل آنفلوآنزا آغاز می‌شود و باید مراقبت کرد. همچنین باید توجه کرد که علائم کرونا و آنفلوآنزا شبیه به هم است و گاهی اوقات تفکیک آن‌ها از یکدیگر دشوار است و در برخی موارد آزمایشگاه می‌تواند آن را تشخیص دهد.
 
وی ادامه داد: به هر حال باید توجه کرد که داروی آنفلوآنزا موجود است و اگر این بیماری زود تشخیص داده شود، با دارو درمانی دوره بیماری کوتاه می‌شود. هرچند که برخی
از انواع آن می‌تواند شدید و حتی مرگبار باشد. این درحالیست که هنوز درمان و داروی اختصاصی برای کرونا وجود ندارد و بنابراین رعایت اصول فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک، تهویه هوا و شستن دست‌ها و... بسیار مهم است. در عین حال این موارد باید به طور دقیق به دانش آموزان هم آموزش داده شود.
 
محرز تاکید کرد: به طور کلی در موقعیت فعلی هر نوع تجمعی بدترین اتفاق بوده و به نوعی عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی محسوب می‌شود که می‌تواند منجر به شیوع بیشتر بیماری شود. هرجا که تجمع شکل گیرد، آنجا می‌تواند کانون ویروس‌های تنفسی باشد.
در عین حال کودکان هم می‌توانند ناقل باشند.
 
وی گفت: بعد از پیک دوم کرونا، سرعت سرایت این ویروس بالا رفته است و اگر در خانواده یک نفر مبتلا شود، می‌تواند سایر افراد خانواده را هم مبتلا کند. برآورد می‌شود که یک کودک مبتلا به کرونا در خانه می‌تواند حداقل چهار نفر از اعضای خانواده را به کرونا مبتلا کند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر هم با ابتلای خانوادگی به کرونا مواجهیم، گفت: از خرداد ماه به بعد که پیک جدید آغاز شد، ویروس جهش یافته و سرعت انتقالش بالا رفت. در چنین شرایطی بی تردید تجمع می‌تواند وضعیت را بدتر کند.
کد مطلب : ۷۷۴۴
نام شما

آدرس ايميل شما