۰

ترمز کرونا در مازندران کشیده شد

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۷۷۳۹
ترمز کرونا در مازندران کشیده شد
سالم خبر: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان ثبات نسبی را در روند انتقال ویروس کرونا ایجاد کرده است.
 
به گزارش سالم خبر ،سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در ساری افزود : باید پروتکل های بهداشتی برای ادامه روند نزولی ویروس کرونا  در استان همچنان به صورت سخت گیرانه ادامه داشته باشد.
 
وی گفت : هرگونه ساده انگاری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در استان می تواند بار دیگر استان مازندران را به دلیل همزمانی شیوع آنفلوانزا در آستانه پاییز با مشکلات شدید دیگری مواجه کند.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر این که شیوع پیک دوم ویروس کرونا در استان ناشی از ساده انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی و رفع برخی محدودیت ها بوده است ، اظهار داشت : در شرایط فعلی نیز کادر درمانی در سطح استانی و ملی به دلیل درگیری چندین ماهه در معالجه بیماران کرونایی دوران سخت و دشواری را پشت سر گذاشته اند و تعداد زیادی از کادر درمانی ما مبتلا به بیماری کووید-۱۹ شدند و تعدادی هم به جمع شهدای سلامت پیوسته اند.
 
موسوی اظهار داشت : تامین نیروهای جایگزین برای کادر درمانی در سطح بیمارستان ها به دلیل محدودیت نیروی انسانی بسیار دشوار است و تنها راهکار ما برای حفظ سلامت نیروهای موجود ، رعایت پروتکل های بهداشتی و تداوم روند کاهشی بیماران بستری در بیمارستان هاست.
 
وی افزود : رعایت سفت و سخت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی از سوی مردم در آستانه فصل پاییز می تواند ما را در برابر ویروس آنفلوانزا نیز تا حد زیادی ایمن کند و مشکلات کادر درمانی را کاهش دهد.
 
براساس آماری که در ۲۴ ساعت گذشته از سوی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل منتشر شد هم اکنون حدود ۶۵۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دهند که حدود ۱۵۰ نفر از این بیماران با وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.
 
عدم نیاز همگانی به واکسن آنفلوانزا
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران همچنین با اشاره به توزیع واکسن آنفلوانزا در آستانه فصل پاییز ، گفت : وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به میزان کافی واکسن آنفلوانزا برای گروه های هدف شامل کودکان زیر پنج سال ، افراد مسن و بیماران زمینه ای تامین کرده است و پس از ورود به استان در اختیار گروه های هدف قرار می گیرد.
 
وی افزود : استفاده از واکسن آنفلوانزا ایمنی صد درصدی در برابر این بیماری فصلی ایجاد نمی کند و صرفا برای افزایش ایمنی افراد آسیب پذیر تزریق می شود و نیازی به تزریق واکسن برای همگان وجود ندارد.
 
موسوی گفت : واکسن آنفلوانزا برای گروه های هدف از سوی مراکزی که پیش بینی کرده ایم از جمله معاونت بهداشتی و مراکز بهداشت و درمان تابعه این معاونت در سطح شهرستان ها توزیع می شود و سایر افراد نیز می توانند با نرخ مصوب این واکسن را از داروخانه ها تهیه کنند.
 
واکسن آنفلوانزا واکسنی است که انسان را علیه ابتلا به آنفلوانزا محافظت می‌کند و هرسال طی دو نوبت واکسن جدیدی برای آنفلوانزای همان فصل ساخته می‌شود چرا که ویروس آنفلوآنزا به‌سرعت خود را تغییر می‌دهد و با آنکه اثربخشی واکسن، سال به سال متفاوت است، اما بیشترشان مصونیت متوسط تا زیادی علیه بیماری آنفلوآنزا ایجاد می‌کند.
 
 
 
کد مطلب : ۷۷۳۹
نام شما

آدرس ايميل شما