۱
حامد برکاتی از تدوین سند نظام مراقبتی جوانان خبر داد

پنج عامل؛ جان جوانان ایرانی را نشان گرفته است

40 درصد قربانیان حوادث ترافیکی مربوط به 27 درصد جمعیت روستایی است
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۷۷۳
پنج عامل؛ جان جوانان ایرانی را نشان گرفته است
سالم خبر: مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، اعلام کرد: با شناسایی پنج عامل اصلی مرگ جوانان کشور سند نظام مراقبتی جوانان به عنوان برنامه مشخص مدیریتی برای کنترل و بهبود رفتارهای مخاطره آمیز جوانان در حال تدوین است تا بتوانیم از این قشر جامعه حمایت کنیم.

به گزارش سالم خبر حامد برکاتی با بر شمردن عواملی که جان جوانان کشور را در معرض خطر قرار داده است، عنوان کرد که این پنج عامل مرگ به ترتیب شامل سوانح آسیب رساندن به خود به گونه ای که منجر به فوت یا جرح شود، اختلالات یا عوارض ناشی از سوء مصرف مواد ، بیماری های غیر واگیر  غرق شدگی و سوختگی است.

وی با تاکید بر اینکه با تدوین سند نظام مراقبتی جوانان سلامت جوانان را تقویت خواهیم کرد، گفت: خوشبختانه با ثمر رسیدن طرح تحول سلامت توانستیم خدمات خوبی همچون توانبخشی، ازدواج و مقوله های اجتماعی را با همکاری سازمان بهزیستی و سایر دستگاه های متعدد به شکل گسترده تری به جوانان ارائه کنیم.

تصادف شایع ترین مرگ جوانان روستایی

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از مرگ جوانان که شایع ترین آن حوادث ترافیکی است، عنوان کرد: وزارتخانه در برنامه جدید طرح تحول سلامت اقدام به ارائه خدماتی همچون آموزش در دانشگاه ها، پادگان ها و در شبکه های درمانی و اجتماعی کرده است.

وی اضافه کرد: 40 درصد قربانیان حوادث ترافیکی مربوط به 27 درصد جمعیت روستایی است که با بازنگری "برنامه جامعه من" به شکل همکاری بخشی، جلب حمایت و آموزش به استان ها می توانیم حوادث ترافیکی که موجب مرگ جوانان می شود را مدیریت کنیم.
 
برکاتی تعداد نیروی جوان کشور را 19 میلیون و 500 هزار نفر دانست که 50/5 درصد از این تعداد پسران را شامل می شود و 28 درصد ساکن روستاها هستند. بنابراین روستاهای کشور با رشد سالمندی مواجه است.
 
29 درصد جوانان اضافه وزن دارند

وی با بیان اینکه نیمی از جوانان کشور فعالیت فیزیکی ندارند، گفت: 29 درصد جوانان اضافه وزن دارند که با دفتر بهبود غذا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال مدیریت کردن این مساله هستیم به طوری که آموزش غذا را باید از سنین پایین تر  مدیریت شود .
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت افزود: اقدامات اولیه فیزیکی جهت ورزش برای جوانان با همکاری وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است. چون طبق آمار 27 درصد جوانان سابقه چاقی در بیماری هایشان دارند.

آموزش 700 هزار جوان جهت همسرگزینی

برکاتی در خصوص ازدواج سالم برای جوانان گفت: برای همسر گزینی جوانان 700 هزار جوان دانشجو در کشور کلاس های آموزشی برگزار کردیم . چون به ازای هر 4 ازدواج در کشور یک طلاق ثبت می شود و باید این مساله را با آموزش مدیریت  کرد و راهکارهای مقابله با مشکلات به جوانانی که به سن ازدواج رسیده اند.
 
کد مطلب : ۷۷۳
نام شما

آدرس ايميل شما