۰

چهره بهورزان در کرونا بازنمایی شد

تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۷۶۶۵
چهره بهورزان در کرونا بازنمایی شد
سالم خبر: مهم‌ترین خصلت بهورزان از جنس مردم بودن آنها است و این عاشقان سلامت مردم با کوله باری از تجربه، عشق، مهربانی و مهرورزی به صورت شبانه روزی به خدمت رسانی به مردم منطقه خود می‌پردازند.
 
به گزارش سالم خبر، علیرضا زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم نمادین تقدیر از بهورزان که در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، بهورزی را شغلی مقدس و شریف ذکر کرد که خدمات بی نظیر این سنگربانان خط مقدم شبکه بهداشتی کشور همواره در داخل و خارج از کشور مورد تمجید قرار گرفته است.
 
زالی با بیان این مطلب که افزایش شاخص‌های بهداشتی و سلامت در اقصی نقاط کشور بدون خدمات بهورزان ناممکن بود گفت: بسیاری از دستاوردهای شبکه بهداشت کشور نظیر کاهش مرگ و میر مادران و کودکان و نوزادان، افزایش کیفیت زندگی، ارتقای سلامت مردم، ارتقای شاخص‌های بهداشتی که به عنوان شاخص‌های ممتاز تحسین برانگیز در عرصه بین المللی مطرح است مرهون تلاش جامعه بهورزی است.
 
وی با اشاره به وظایف متعدد بهورزان خاطرنشان کرد: بسته خدمتی متراکم، فشرده و بسیار حساسی بر دوش پرتوان بهورزان است و این گروه خدوم از پیش از تولد تا پس از ممات در کنار مردم به ارائه خدمت می‌پردازند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بهورزان که در خط مقدم ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی اولیه هستند را محیطی ترین نقاط تماس نظام سلامت در عرصه خدمات عمومی کشور عنوان کرد و گفت: بهورز نگهبان اولین ایستگاه تماس نظام سلامت کشور محسوب می‌شود.
 
زالی با بیان اینکه امروز به جامعه بهورزی کشور افتخار می‌کنیم افزود: این عزیزان کارشان مقید به زمان و مکان نیست و با عشق و محبت و مهرورزی به ساکنان منطقه تحت پوشش خود را حتی در نقاط سخت و صعب العبور سرکشی می‌کنند. ارتباط عاطفی و معنوی عمیقی که بین بهورز و مردم وجود دارد یکی از استثنایی‌ترین ارتباطات در نظام خدماتی کشور است.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بن مایه بهورزی را عشق به مردم دانست و گفت: بهورزان فارغ التحصیل مکتب عشق هستند و این مراقبان سلامت، نگهبانان و دیده وران تیزبین عاشقانه و خالصانه علیرغم تمامی دشواری‌ها و سختی‌ها شبانه روز در خدمت مردم روستای خود هستند.
 
زالی با اشاره به اشراف بهورزان به مختصات جغرافیایی، اجتماعی، اقتصادی، اقلیمی، فرهنگی منطقه تحت نظارت از آنان به عنوان سامانه متحرک اطلاعات بهداشتی روستای محل خدمت یاد کرد.
 
وی دستاوردهای حاصل شده در سیستم بهداشتی کشور و ارتقای سلامت جامعه را مرهون تلاش شبانه روزی بهورزان برشمرد و گفت: بهورزان نقاط قوت و غرورآفرین سیستم بهداشتی کشور هستند که جایگاهی متعالی دارند.
 
زالی با اشاره به نقش مهم و ارزنده بهورزان در بحران کرونا و ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری گفت: چهره بهورزان در کرونا بازنمایی شد و این بحران نیاز به خدمات این گروه را بیش از پیش نمایان ساخت.
 
وی با ذکر این مطلب که بهورزان نیز همچون سایر مدافعان سلامت در نبرد با کرونا حضوری چشمگیر داشته و تعدادی از آنان نیز به فیض شهادت نائل شدند، افزود: بهورزان تمام این مخاطرات را به جان خریده و تن به طوفان کرونا زده و به صیانت از جان مردم پرداختند و این امر قابل ستایش است.
 
زالی با اشاره بر لزوم ارتقای جایگاه شغلی و حرفه‌ای بهورزان و اعلام حمایت از جامعه بهورزی، تاکید کرد: آموزشگاه‌های بهورزی به عنوان نبض تپنده نظام بهداشت همچنان باید فعال باشند و به تربیت نیروی متبحر و کارآمد بپردازند.
کد مطلب : ۷۶۶۵
نام شما

آدرس ايميل شما