حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

سه ماه دیگر با کمبود دارو در بازار مواجهیم

1 شهريور 1399 ساعت 23:07

سالم خبر: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه اگر ارز دارو به موقع تامین نشود سه ماه آینده با مشکل جدی کمبود دارو مواجه خواهیم شد، گفت: می‌طلبد رئیس جمهوری با تذکر به بانک مرکزی جدی گرفتن مساله تامین ارز دارو را گوشزد کند.


سالم خبر: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه اگر ارز دارو به موقع تامین نشود سه ماه آینده با مشکل جدی کمبود دارو مواجه خواهیم شد، گفت: می‌طلبد رئیس جمهوری با تذکر به بانک مرکزی جدی گرفتن مساله تامین ارز دارو را گوشزد کند.
 
حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلسگفت: به طور قطع روز پزشک امسال برای خانواده‌های مدافعان سلامت که عزیزان خود را در مبارزه با کرونا از دست دادند بسیار سخت است و ما همگی در غم آنها شریک هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه پزشکی در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، ایثار و از خودگذشتگی‌های زیادی از خود نشان داده و در پشت سنگرها اورژانس‌های بیمارستانی و اتاق‌های عمل را راه‌اندازی کردند و جان بسیاری از رزمندگان را نجات و اکنون هم حدود 200 نفر از کادر درمانی جان خود را در جنگ کرونا از دست دادند که حدود 60 درصد آنها پزشک و متخصصان و اساتید دانشگاه، 20 درصد جامعه پرستاری و بهیاران و 20 درصد هم از سایر گروه‌ها مانند آزمایشگاه، رادیولوژی، راننده، نگهبان، بهورز، پرسنل بهداشتی و خدماتی بودند.

وی با یادآوری اینکه درآمد بیمارستان‌ها در دوران کرونا کاهش جدی داشته است، ادامه داد: حدود 45 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد بیمارستان‌ها در کشور است که بخش عمده این درآمد هم از طریق بیمه‌ها پرداخت می‌شود نه از جیب مردم؛ با توجه به اینکه بیمارستان‌ها در هفت ماه اخیر درگیر بیماری کرونا بودند با کاهش درآمد روبرو شدند به گونه‌ای که درآمد آنها به حدود 25 درصد رسیده و به جامعه پزشکی و پرستاری هم مبلغ در حد انتظاری پرداخت نشده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کادر پزشکی و پرستاری حدود 6 ماه است به طور مداوم در حال خدمت هستند و خسته و فرسوده شده‌اند، گفت: بسیاری از پرستاران ماه‌ها است مقیم بیمارستان هستند و از طریق تلفن تماس صوتی و تصویری با خانواده برقرار می‌کنند و اگر مشوق‌های حمایتی برای آنها در نظر گرفته نشود انگیزه خود را از دست می‌دهند ضمن اینکه نگران پاییز و زمستان هستیم زیرا سرماخوردگی و آنفلوآنزا به کرونا اضافه و مشکلات کادر درمانی چندین برابر می‌شود.

شهریاری بر ضرورت تامین زیرساخت‌ها و افزایش تخت‌های بیمارستانی، آی‌سی‌یو و دستگاه تنفس مصنوعی تاکید کرد و گفت: باید برای پاییز و زمستان آماده باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید ارز دارو را در اسرع وقت تامین کند، افزود: بی‌توجهی نسبت به تامین ارز دارو ما را با مشکل جدی کمبود دارو مواجه خواهد کرد و این موضوع می‌تواند مشکلات امنیتی را در پی داشته باشد؛ به نظر می‌رسد مسئولان اقتصادی تشخیص درستی از مسئله دارو نداشته باشند در حالی که مساله حیاتی است و حتی می‌تواند از غذا مهمتر باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: ارز دارو اگر در زمان مناسب و به موقع پرداخت نشود طی سه ماه آینده با مشکل جدی کمبود دارو مواجه خواهیم شد؛ در این رابطه به رئیس جمهور اعلام می‌کنیم که به طور جدی به بانک مرکزی تذکر دهند تا مساله تامین ارز را جدی بگیرند.

وی با با انتقاد از اینکه کمتر از 30 درصد از یک میلیارد یور صندوق ذخیره ارزی به بیمارستان‌ها پرداخت شده است، گفت: نیاز است این مبلغ به وزارت بهداشت پرداخت شود؛ مقام معظم رهبری بارها از کادر درمانی حمایت و بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی در اماکن مقدس و ایام محرم بر اساس پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد مبارزه با کرونا تاکید کردند و انتظار می‌رود دولت هم در این رابطه تلاش های لازم را داشته باشد تا مشکلی برای کادر درمانی و مردم پیش نیاید.
 


کد مطلب: 7583

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/7583/سه-ماه-دیگر-کمبود-دارو-بازار-مواجهیم

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com