۰

نیوزیلند صدمین روز بدون کرونای خود را ثبت کرد

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۷۵۰۲
نیوزیلند صدمین روز بدون کرونای خود را ثبت کرد
سالم خبر: نیوزیلند صدمین روز بدون کرونای خود را در حالی ثبت کرد که هنوز وضعیت هشدار در این کشور برقرار است.
 
اگرچه نیوزیلند در مجموع ۱۵۶۹ مورد ابتلا و ۲۲ مورد مرگ داشته است و در حال حاضر مردم به زندگی قبل از همه‌گیری بازگشته اند و به استادیوم‌های ورزشی می‌روند و در رستوران‌ها غذا می‌خورند، اما این کشور به پنج میلیون ساکنین خود علیه کاهش روش‌های حفاظت خود هشدار داده، چون به گفته ی مسوولان شاهدند که کشورهای همسایه‌‌ نظیر استرالیا و ویتنام چطور بار دیگر از از افزایش شمار مبتلایان رنج می‌برند.
 
اشلی بلومفیلد مدیر کل بهداشت اظهار داشت: رسیدن به ۱۰۰روز بدون انتقال بیماری در اجتماع نقطه عطف بسیار حائز اهمیتی است، اما از آن جا که همه ما می‌دانیم، نمی‌توانیم خیلی خوشحال باشیم. چون شاهد این بوده‌‌ایم که این ویروس با چه سرعتی می‌تواند
در مکان‌هایی که قبلا تحت کنترل بودند منتشر شود و گسترش یابد بنابراین ما باید آماده باشیم تا هر مورد آتی در نیوزلند را به سرعت مهار کنیم.
 
این کشور ویروس کرونا را با قرنطینه زودهنگام و درست در ماه مارس مهار کرد؛ زمانی که تنها نتیجه آزمایش ۱۰۰ نفر به این بیماری مثبت بود. در طی سه ماه گذشته، تنها موارد ابتلا شهروندانی بودند که از سفر خارج کشور برگشته بودند که این افراد هم در ورود مجدد قرنطینه شدند.
 
با این که این کشور به این نقطه عطف تأثیرگذار رسیده است، مقامات نگرانند که مردم در راه‌های پیشگیری از بیماری شروع به سهل‌انگاری کنند، از آزمایش و ردیابی تماس سرباز زنند و دیگر اصول اولیه را که مقررات بهداشتی سخت است، پیروی نکنند.
 
این نقطه عطف زمانی از راه رسید که نخست‌وزیر جاسیندا آردن، کارزار پیش از انتخابات مجدد خود را روز شنبه از سرگرفته است او اعلام کرد که
این انتخابات، «انتخابات کووید» خواهد بود.
 
اگرچه مبارزه موفقیت‌آمیز این کشورعلیه این ویروس، در حال حاضر آن را به یکی از امن‌ترین مکان‌های جهان تبدیل کرده است، اما بازگشت مجدد عفونت به دلیل تسهیل اخیر مقررات می‌تواند به عنوان سلاحی علیه این مقام سیاسی منتخب، مورد استفاده قرار گیرد.
 
با توجه به وضعیت خطرناک ویتنام و استرالیا، اصطلاح «خستگی ناشی از کووید» به ویژه نگران‌کننده است چرا که به نظر می‌رسید هر دوی این کشورها زمانی میزان شیوع بیماری داخل کشور خود را تحت کنترل داشتند.
 
«مایکل بکر» پروفسور بهداشت عمومی در انشگاه اوتاگو گفت: «در کشورهایی مانند استرالیا و نیوزلند به نظر می‌رسد که منشا چنین شیوع‌های در جداسازی مدیریت‌شده و مراکز قرنطینه است، چرا که تعداد زیادی از بیماران در آن‌جا نگهداری می‌شوند و کارمندان
در چندین نوبت به مراقبت از آن‌ها مشغول‌‌اند.»
 
کشور ویتنام پس از این که سه ماه را بدون شیوع داخل کشورش مدیریت کرد در حال حاضر می‌کوشد تا یک شیوع جدید در شهر ساحلی «دا نانگ» را مهار کند.
 
در همین حال ملبورن هم پس از این که وقفه‌ها در قرنطینه منجر به شیوع موج دوم در این دومین شهر بزرگ استرالیا شد، تحت قرنطینه شش هفته‌‌ای قرار می‌گیرد.
 
نیوزیلند ۲۳ مورد فعال ویروس کرونا را در مراکز قرنطینه دارد و مواردی از اشتباهات در ایمنی هم رخ داده است، مواردی که در آن شهروندان به دنبال بازگشت از خارج از کشور از قرنطینه سرباز زده‌اند.
 
این کشور به دنبال مبارزه علیه این ویروس آزمایشات در مراکز جداسازی و کنترل‌شده را افزایش داد و بیمارستان‌ها هم هفته گذشته شروع به توسعه فناوری بلوتوث برای ردیابی موارد ابتلا کرده‌اند.
 
 
کد مطلب : ۷۵۰۲
نام شما

آدرس ايميل شما