۰

جایزه‌ی 5 میلیون دلاری انوشه انصاری برای ساخت کیت‌های تست کووید-۱۹

تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۷۴۷۳
جایزه‌ی 5 میلیون دلاری انوشه انصاری برای ساخت کیت‌های تست کووید-۱۹
سالم خبر: انوشه انصاری مدیرعامل بنیاد ایکس‌پرایز(XPrize Foundation) اعلام کرد که برای ساخت کیت‌های تشخیص ارزان‌تر و سریع‌تر کرونا جایزه‌ای ۵ میلیون دلاری درنظر گرفته است.

این رقابت از هفته‌ی گذشته آغاز شده است و تا شش ماه دیگرادامه دارد و اسامی برندگان در اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام خواهد شد. اما تیم‌های داوطلب همچنان برای نام‌نویسی تا پایان آگوست فرصت دارند.

در این رقابت تیم‌ها می‌توانند در چهار بخش شرکت کنند: خانگی، در
محل، آزمایشگاه توزیع و آزمایشگاه توان-بالا. رقابت‌کنندگان می‌توانند روش‌های گوناگونی برای رسیدن به نتیجه‌ی آزمایش درنظر بگیرند؛ مانند تست‌های PCR که مواد ژنتیکی ویروس را شناسایی می‌کند یا تست‌هایی که پروتئین‌های ویروسی را تشخیص می‌دهد و تحت عنوان تست‌های آنتی‌ژن شناخته می‌شود.

 تست‌ها به طور مشخص باید زیر ۱۲ ساعت نتیجه را معلوم کنند و قیمت تمام شده ی آن بیش از 15 دلار نباشد. ضمن آنکه تیم های برنده
باید این توانایی را داشته باشند که به مدت ۶۰ روز هر هفته حداقل ۵۰۰ تست انجام دهند و توانایی دستیابی به هزاران تست در هفته را نیز داشته باشند.

این مسابقه پنج تیم برنده خواهد داشت که هر یک ۱ میلیون دلار جایزه دریافت می‌کنند و امکان برنده شدن بیش از یک تیم نیز در هر روش تشخیص وجود دارد. ایکس‌پرایز برای برگزاری این رقابت با اوپن کووید اسکرین (OpenCovidScreen) که مؤسسه‌ای غیرانتفاعی برای راهبری نوآوری‌ها در زمینه‌ی تشخیص کووید-۱۹ است
همکاری می‌کند.

بنیاد ایکس‌پرایز سازمانی غیرانتفاعی است که در حال حاضر مدیرعامل آن انوشه انصاری، کارآفرین و نخستین مسافر ایرانی به فضا رفته است.
این بنیاد در سال ۱۹۹۴ (۱۳۷۳) تأسیس شد و هر سال برای تشویق نوآوری‌هایی که به نفع بشریت است، مسابقاتی را برگزار می‌کند.  

انوشه انصاری در بیانیه‌‌ای در این باره اعلام کرد: هدف از برگزاری این رقابت توسعه‌ی کیت‌های تست ارزان قیمت و با کاربری آسان برای تشخیص کووید-۱۹ است
به طوری که زمان پاسخگویی سریعی داشته باشند.


انوشه انصاری همچنین عنوان کرد که تست سریع، مقرون به صرفه و در دسترس برای مهار همه‌گیری ویروس کرونا و بازگشت ایمن به مدرسه، کسب‌وکار و دیگر مؤسسات مورد نیاز در جهان، بسیار مهم است.

وی افزود: تست سریع کووید ایکس‌پرایز، الهام‌بخش بهترین تیم‌های کارآفرینی و علمی است تا کنار یکدیگر جمع شوند و برای ساخت کیت تست سریع و مقرون به صرفه همکاری کنند تا به جهان برای برخاستن دوباره یاری
دهند.

این بنیاد هم‌چنین با پروژه‌ی کووید آپولو (COVID Apolo) که توسط شرکت سرمایه‌گذاری علوم زندگی RA Capital اداره می‌شود همکاری خواهد داشت تا برای توسعه‌ی بهترین ایده‌های این رقابت و تجاری‌سازی آن‌ها ۵۰ میلیون دلار فراهم کنند.

تاریخ نام‌نویسی برای این رقابت تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۰ (۱۰ شهریور ۱۳۹۹) اعلام شده است و تیم‌های علاقه‌مند می‌توانند برای نام‌نویسی به وب سایت بنیاد ایکس‌پرایز مراجعه کنند.
 
 
کد مطلب : ۷۴۷۳
نام شما

آدرس ايميل شما