۰
محمد طالب‌پور، رئیس بیمارستان سینا در گفت‌وگو با سالم‌خبر:

ابتلای ۳۰۰ نفر از کادر درمان به کرونا صرفا به دلیل حضور در بیمارستان نبوده است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۷۴۳۴
ابتلای ۳۰۰ نفر از کادر درمان به کرونا صرفا به دلیل حضور در بیمارستان نبوده است
سالم خبر: : از آغاز همه گیری کروناویروس تاکنون، هیچ فوتی از کادر درمان در بیمارستان سینا نداشته‌ایم. در فاز نخست از میان ۵۰۰ نفر کادر درمان ( پرستار ، پزشک و نیروی خدماتی) فقط ۴ نفر از آنان به کرونا مبتلا و بستری شدند و پس از بهبودی مرخص نیز شدند و تقریبا ۱۵ مبتلا هم، به‌صورت سرپایی درمان شدند. 
 
محمد طالب‌پور رئیس بیمارستان سینا در گفت‌وگو با سالم‌خبر درباره برخی اظهارات در مورد ابتلای بیشتر کادر درمان این بیمارستان به کرونا افزود: ۱۵۰۰ پزشک، پرستار و پرسنل در بیمارستان مشغول به کار هستند که تست PCR تقریبا  ۳۰۰ نفر از آنان مثبت شد اما این بدان معنا نیست که دلیل ابتلای آنان از طبابت و اشتغال در بیمارستان بوده است؛ زیرا کادر درمان کووید19 مشخص شده هستند و محافظت نیز
می‌شوند. ما از تعداد ۱۵۰۰ نفر ۳۰۰ مبتلا به کرونا داشته‌ایم. اینکه آنان بدحال هستند یا بستری شدند، اینطور نیست و فقط تست آنان مثبت شده است؛ این امر، نشان‌دهنده وسعت آلودگی در سطح شهر است.

وی افزود: به طور قطع میزان ابتلای کادر درمان بیمارستان سینا به کرونا مشابه بیمارستان‌های دیگر است.  ۳۰۰ نفر از کادر درمان مبتلا به کرونا نیز در این جامعه زندگی می‌کنند و در سطح شهر تردد دارند و ابتلای آنان می تواند به دلیل آلودگی سطح شهر باشد اما اینکه در بیمارستان سینا اتفاق خاصی رخ داده باشد اینگونه نیست. 

طالب‌پور همچنین اظهار داشت: تعداد مبتلایان کووید19 بستری در بخش تریاژ بیمارستان سینا در ماه گذشته به طور متوسط  ۱۰۰ بیمار بود اما طی دو، سه روز اخیر تعداد این بیماران در
این بخش به ۶۰ نفر کاهش یافته است.
 
وی در خصوص میزان مراجعات روزانه به بیمارستان سینا گفت: اینکه به‌طور ناگهانی تعداد بیماران از ۱۰۰ نفر به ۶۰ نفر کاهش یافته ممکن است ناشی از رعایت بیشتر اصول بهداشتی یا شاید هم اتفاقی باشد.
 
وی در ادامه بیان کرد: مبتلایانی داریم که تست PCR آنان مثبت است، اما فاقد هرگونه علائمی هستند که درصد بسیار کمی از آنان فوت می‌کنند. در بیمارستان سینا، از ۱۰۰ بیماری که در بخش‌ یا ICU بیمارستان بنابر شدت علائم بیماری کووید19 در بیمارستان بستری می‌شوند، تقریبا ۸ درصد از آنان به طور متوسط فوت می‌کنند که این آمار فوت در شهرهای مختلف کشور متفاوت و اغلب بیشتر است.
 
رمدسیویر توسط بیمارستان در اختیاز بیماران قرار می‌گیرد 
 
رئیس بیمارستان سینا درباره داروهای
مصرفی در این بیمارستان عنوان کرد: براساس پروتکل‌های موجود، در طول زمان درمان داروهای مصرفی برای بیماران مبتلا به کووید19 تغییر می‌کند. درحال حاضر داروی رمدسیویر، پلاسما درمانی خطوط اصلی درمان بیماران است. 
 
طالب‌پور در واکنش به برخی شنیده ها مبنی براینکه بعضی بیمارستان‌ها داروی بیماران را تهیه نمی‌کنند و خانواده‌های آنان مجبور به تهیه دارو از داروخانه‌ها و بازار سیاه می‌شوند، اظهار کرد: ممکن است این اتفاق در مراکزهای خصوصی به دلیل نداشتن سهمیه‌ی دارویی رخ دهد. در مواردی افراد جهت دریافت دارو اصرار می‌کنند درحالی‌که به این دارو نیاز ندارند اما دارو را در خانه ذخیره می‌کنند که خارج از منطق  پزشکی و عرف است. در مراکز دولتی اگر پزشک تشخیص دهد که بیمار به دارویی نیاز
دارد از طریق وزارتخانه و با کمک دولت آن را تهیه می‌کنیم؛ در حال حاضر داروی رمدسیویر از طریق دولت به بیمارستان داده می‌شود.
 
وی در ادامه عنوان کرد: در بیمارستان سینا درخواست‌های دارویی توسط بیمارستان‌ پیگیری می‌شود. ممکن است در مقطعی از زمان، دارو به طور کلی وجود نداشته باشد اما در شرایط فعلی داروی رمدسیویر، پلاسما و اکسیژن در بیمارستان داریم؛ همچنین دولت بنابر به وجود نیامدن کمبود، مخازن اکسیژن به بیمارستان اهدا کرده است. 
 
کرونا «شمشیر دولبه»
 
رییس بیمارستان سینا در ادامه گفت: به‌عنوان مثال اگر در گذشته هر روز ۱۰۰۰ نفر به درمانگاه بیمارستان مراجعه می‌کردند درحال حاضر به  ۴۰۰ مراجعه کاهش یافته‌ است. این موضوع مانند شمشیری دولبه است. به مردم هشدار می‌دهیم
که با مراعات پروتکل ها به کرونا مبتلا نشوند از سویی مشاهده می کنیم که بیماران از ترس کرونا حاضر نیستند به بیمارستان مراجعه کنند و در منزل فوت می‌کنند؛ براین اساس باید برنامه‌ای در نظر گرفته شود تا تعادل در جامعه حفظ شود. 
 
طالب پور همچین افزود: بهترین خدمات‌دهی به بیماران کرونایی و بیشترین مراقبت برای کادر پزشکی در بیمارستان سینا وجود دارد. هم‌اینک تخت‌های ICU در بیمارستان سینا پر شده‌اند و در این شرایط بیمارانی که نیاز به ICU دارند را به بیمارستان‌های دیگر انتقال می‌دهیم. به نسبت تعداد تخت‌های بیمارستانی امکانات و تجهیزات پزشکی نیز نیاز داریم ضمن آنکه در شرایط فعلی به تخت‌های بیشتری نیاز داریم و لازم است بیمارستان‌های صحرایی تاسیس و تدبیری در سطح کلان شود.
کد مطلب : ۷۴۳۴
نام شما

آدرس ايميل شما