۰

هر خانه یک حسینیه باشد

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۷۳۹۹
هر خانه یک حسینیه باشد
سالم خبر: مراسم های عزاداری باید تحت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.
 
به گزارش سالم خبر، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت در جلسه کمیته علمی کشوری مشورتی بیماری کووید -۱۹ که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: ما با پدیده‌ای به نام کووید ۱۹ رو به رو هستیم که علی رغم صدها پژوهش، دارو و درمان قطعی ندارد و اگر بخواهیم روی ادعا‌های واکسن حساب کنیم حداقل یکسال طول می‌کشد تا به دست ما برسد.
 
او ادامه داد: ما باید راه‌های ورود ویروس را بشناسیم که مهمترین راه انتقال از طریق چشم و دهان و بینی است و باید توجه داشت که بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای عوارض شدیدتری خواهند داشت و اگر بخواهیم خودمان را ایمن کنیم راه ساده این است که در تجمع حضور پیدا کنیم و باید دانست که حضور حفاظت نشده در یک جمع شانس انتقال را ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. 
 
کشف ۲۱ داروی موثر دیگر در مقابله با ویروس کرونا
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: پروتکل بهداشتی عصای جادویی نیست و اگر پروتکل رعایت نشود می‌تواند خطرناک باشد. 
 
رئیسی درباره برگزاری مراسم در روز عید قربان و ذبح دام تصریح کرد: فردا جلسه‌ای در خصوص برگزاری مراسم‌ها برگزار می‌شود و این موضوع نهایی خواهد شد و در مورد روز عرفه، عید قربان، غدیر و محرم و صفر پروتکل‌هایی آماده می‌شود. چندین نظر برای برگزاری وجود دارد و قطعاً اگر مراسمی برگزار شود به شکل قبل نخواهد بود.
 
او با اشاره به اینکه مراسم های عزاداری باید تحت پروتکل های بهداشتی برگزار شود، گفت: مدت زمان حضور در فضای سربسته نباید بیشتر از ۲ ساعت باشد و باید از ۲۵ درصد تراکم فضای سربسته استفاده کرد.
 
ممنوعیت توزیع غذا و شربت در موکب ها و تکایا
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در بحث نذورات اعلام کردیم که نذورات به سمت کمک‌های مومنانه برود و به صورت ارائه مواد خام یا خشک باشد. موکب‌ها از توزیع مواد غذایی مثل شربت پرهیز کنند و پیشنهاد می‌شود ماسک نذری توزیع شود.
 
او با اشاره به اینکه فرمول پیشگیری از کرونا ساده است، تصریح کرد: ابتدا نباید در جمع قرار بگیریم. هرچه جمع متراکم تر باشد، شانس انتقال ویروس بالاتر است. اگر همه افراد ماسک داشته باشند و یک فرد مبتلا وارد شود، ماسک نداشته باشد، شانس انتقال سایر افراد بالای ۳۰ تا ۴۰ درصد است.
کد مطلب : ۷۳۹۹
نام شما

آدرس ايميل شما