۰

کرونای پاییزی بدترین نوع کروناست

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۷۳۶۳
کرونای پاییزی بدترین نوع کروناست
سالم خبر: ما کرونای بهار، تابستانی و پاییزی داریم که بدترین نوع آن کرونای پاییزی است.
 
به گزارش سالم خبر، حسین کرمانپور مدیر روابط عمومی کل سازمان نظام پزشکی در نشست خبری ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران پیرامون  «پویش ملی همدلی با مدافعان سلامت» اظهار کرد: امروز در جنگ با ویروس کرونا هستیم و این جنگ نیازمند حمایت است، ما دستمان را به سمت رسانه‌ها و مردم دراز کرده ایم چرا که نمی‌دانیم ویروس را باید چگونه کنترل کنیم و این جنگ با ویروس ادامه دارد، ما در جنگ تحمیلی گاهی پیش روی و گاهی عقب نشینی می‌کردیم و اکنون هم همین شرایط را داریم.
 
او ادامه داد: پرستاران، پزشکان، آزمایشگاهیان، رادیولوژیست ها، خدمه بیمارستان و ... همه در مواجهه با ویروس کرونا هستند، ما به عنوان مدافعان سلامت نیازمند روحیه هستیم، باید دست به دست هم بدهیم و شاید علت بروز پیک دوم کرونا جدایی مردم و مدافعان سلامت بود، دولت، مردم، مدافعان سلامت و حتی هموطنان در خازج کشور باید همه با هم همراه باشند تا بتوانیم با ویروس مبارزه کنیم.
 
کرمانپور اظهار کرد: کمپینی برای هنرمندان راه اندازی کرده ایم و تاکنون آثار هنری برای تقدیم به مدافعان سلامت به دست ما رسیده است، کمپین دانشجویی و کمپینی برای کسانی که از نظر معیشت مالی دچار مشکل شده اند، با عنوان کمپین ۵۰۵۰ و کمپین کارت تجلیل راه اندازی کرده ایم، مدافعان سلامتی که به شهادت رسیده اند، فکر نکنید که از نظر مالی حساب‌های پر پولی داشتند و ما برای حمایت از خانواده این مدافعان سلامت کمپین کارت تجلیل را راه اندازی کرده ایم.
 
او با بیان اینکه تا این لحظه ۱۳۸ نفر از کادر درمانی شهید شدند و جان شان را سر این کار گذاشتند، گفت: طبق آخرین آمار ۲۰.۳۷ درصد از شهدا در گروه پرستاری بودند. سایر پرسنل اعم از خدمات، تاسیسات، آزمایشگاهیان و... ۱۹.۱۹ درصد از شهدا را به خود اختصاص داده اند.
 
کرمانپور افزود: جامعه پزشکی اعم از عمومی و متخصص ۶۰ درصد از شهدا را به خود اختصاص دادند که از این تعداد ۲۸ درصد پزشکان عمومی هستند و ۳۲ درصد از تخصص‌های مختلف بوده اند.  بیشترین شهید را پزشکان عمومی داده اند، بعد از پزشکان عمومی، متخصصان داخلی ۸.۴۵ درصد شهدای سلامت را به خود اختصاص دادند، گروه زنان و زایمان با ۵.۲۸ درصد و گروه اطفال با ۴.۱۶ در جایگاه های بعدی قرار دارند. گروه بیهوشی با ۳.۲۹ درصد شهید و قلب و عروق، جراحی و ماما حدود ۲.۵ درصد و گروه داروساز و دستیاران که با کمترین حقوق و درآمد جان نثاری می‌کنند، نیز در رده بعدی جزو شهدا بوده اند.
 
او تاکید کرد: شهدای سلامت مظلومانه‌ترین شهدا هستند. شهدای جنگ پرجمعیت‌ترین و پرشکوه‌ترین تشییع را داشتند، اما شهدای سلامت مظلوم بودند و تا این لحظه هم که شهید می‌شوند نمی‌توان خیلی پرشکوه مراسم شان را برگزار کرد، اما با همین همدلی‌ها و با هم بودن‌ها آن‌ها فرزندان و سرمایه‌های مملکت هستند و بیش از ۳۰ سال درس خواندند تا به مردم خدمت کنند و با این خدمت، تمام چیزی که باید یک انسان در محبت به مردم ثابت کند را ثابت کردند و حالا نوبت مردم است.
 
کرمانپور اظهار کرد: ما کرونای بهار، تابستانی و پاییزی داریم که بدترین نوع آن کرونای پاییزی است.کرونای زمستانی، کرونای بهاری و کرونای تابستانی با یکدیگر متفاوت است. کرونای زمستانی شامل ترس و هیجان و نگرانی بود که کمک کرد. مردم برای خودشان و اطرافیان نگران بودند. رسانه‌ها نیز از این ترس استفاده کردند. کرونای بهاری شامل تعطیلات نوروزی و نشاط و همدلی و با هم بودن را شامل می‌شد. این نشاط باعث شد در بهار کنترل قابل توجهی داشته باشیم.
 
او ادامه داد: کرونای تابستانی، کرونای کار و کم پولی و اضطراب است. در حال حاضر اضطراب و هیجان سرکوب شده مردم را گرفتار کرده است. کادر درمانی هم در حال حاضر خسته شده‌اند. مردم هم خسته شده و دچار مشکلات مالی هستند و از طرفی عادی سازی هم اتفاق افتاده است. یکی از تفاوت‌های این کروناها این است که کرونای تابستانی، خانوادگی شده است. به طور مثال ۴ نفر از عضو یک خانواده گرفتار ویروس کرونا شده‌اند.
 
مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: بدترین مورد، کرونای پاییزی است. نقش رسانه‌ها این است که کرونای پاییزی را با کمک دولت و ملت و رسانه‌ها کنترل کنیم.
 
کرمانپور درباره استان‌هایی که مدافعان سلامت بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را داشته‌اند، گفت: تهران با ۶۵.۲۶ درصد بیشترین آمار ابتلای مدافعان سلامت را داشته است و گیلان، مازندران، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، مرکزی، ایلام و خراسان جنوبی در جایگاه بعدی قرار دارند، همچنین استان های اصفهان، اردبیل، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، سمنان، گلستان، خوزستان، قم، البرز، کرمان، لرستان هم با درصدهای کمی ابتلا به کرونا در مدافعان سلامت در جایگاه های بعدی قرار می‌گیرند.
کد مطلب : ۷۳۶۳
نام شما

آدرس ايميل شما