۰
نامه بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم‌ پزشکی به نمکی درباره کناره‌گیری اجباری پیرویان

به جای مقابله با بازیگران مشهور به فساد با مدیران پاکدست برخورد می‌کنید

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۷۳۳۹
به جای مقابله با بازیگران مشهور به فساد با مدیران پاکدست برخورد می‌کنید
سالم خبر: بسیج دانشجویی چند دانشگاه علوم پزشکی در نامه ای به سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان اعلام کردند: جناب وزیر! از ابتدای کار در وزارت بهداشت اعلام کردید که عزم جزمی در مقابله با فساد در نظام دارویی دارید و بارها این مطلب را در تریبون های مختلف تکرار نمودید؛ اما اینک پس از گذشت قریب به دو سال از مسئولیت حضرتعالی، به جای مقابله با بازیگران مشهور به فساد و وارداتچی‌های پنهان شده در پشت نقاب تولید داخل، با مدیران مشهور به پاکدستی و عدم تعارض منافع برخورد می شود.
 
به گزارش سالم خبر؛ بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم‌ پزشکی در این نامه با اشاره به کناره گیری اجباری پیرویان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از بی مهری و برخورد ناشایست از سوی مسوولان امر حتی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار گلایه کردند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است: 

باسمه تعالی

«والذین یؤذون المؤمنین والمؤمنات بغیر ما اکتسبوا فقد احتملوا بهتانا واثما مبینا»
«و کسانی‌که مردان و زنان مؤمن را بی‌آنکه مرتکب [عمل زشتی] شده باشند آزار می‌رسانند قطعا تهمت و گناهی آشکار به گردن گرفته‌اند». آیه 58، سوره مبارکه احزاب جناب آقای دکتر نمکی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سلام

ضمن تشکر از تلاش های بی وقفه مجموعه وزارت بهداشت در مدیریت بیماری کرونا در چند ماه گذشته، با توجه به رخدادهای اخیر حوزه دارو بر آن شدیم تا سطوری
را پیرامون مسائل و اتفاقات اخیر نظام دارویی به رشته تحریر درآوریم.

دارو به عنوان یک کالای اساسی و ضروری نقش بسیار مهمی در ارتقای سلامت جامعه ایفا می کند. دسترسی عمومی به این کالای استراتژیک، با کیفیت و قیمت مناسب، آن هم در شرایطی که کشور عزیزمان از یک سو تحت شدیدترین و بی رحمانه ترین تحریم های آمریکای تروریست قرار داشته و از سوی دیگر با اپیدمی بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کند، مرهون تلاش جهادی دست اندرکاران کارآزموده، با تجربه و پاک دست است. بر همین اساس، مبرهن است که حمایت، قدرشناسی و ایجاد انگیزه های لازم در راستای ایفای مسئولیت توسط چنین مدیرانی، می تواند نقش بسزایی در تامین اقلام سلامت محور در این شرایط دشوار داشته باشد؛ لیکن آنچه در حال حاضر در مجموعه وزارت بهداشت رخ داده است، خلاف این رویه را نشان می دهد.

در روزهای اخیر یکی از مدیران خوش فکر، پاک دست و انقلابی حوزه دارو در مظان اتهام قرار گرفته و با کمال تاسف با بی مهری و برخورد ناشایست از طرف مسئولین امر در زیر مجموعه حضرتعالی مواجه گردیده است. اجبار به استعفا یا در واقع برکناری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان مدیری جهادی و کارآمد، مایه تاسف دلسوزان و سربازان انقلاب در حوزه سلامت و دارو شده است و ابهامات و نگرانی های متعددی را به شرح زیر برای نیروهای ارزشی و ولایتمدار این حوزه ایجاد کرده است:

1) با پیگیری های متعدد صورت گرفته مشخص شده است که در فرآیند خدمت رسانی
در مبارزه با بیماری کرونا، علیرغم مکاتبات صورت گرفته و مجوزهای اخذ شده از مراجع قانونی، برخی افراد با وارد کردن اتهامات واهی سعی در تخریب ایشان داشته و از همین رو بستر استعفای ایشان را فراهم آورده اند و در مقابل کمترین حمایتی از سوی مسئولین دانشگاه از ایشان نگردیده است؛

2) بداندیشانی که در برهه های مختلف از توسعه منافع مالی و غیرمالی خود در تعامل با این مدیر انقلابی ناامید گشته اند؛ اینک در داخل یا خارج مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از هیچ بدخواهی فروگذار نکرده اند و در راستای پرونده سازی برای ایشان، برخی کارکنان معاونت غذا و داروی این دانشگاه را در دوراهی استعفای اجباری یا اقرار به مفاسد ساختگی قرار داده اند. بر همین مبنا، حکم پایان کار برخی از کارمندان معاونت مذکور چون مدیر حقوقی، به دلیل عدم همراهی با اتهامات نادرست وارده صادر شده است، که نگرانی ها را در مورد ماهیت خارج از عرف این پرونده دوچندان می کند؛

3) در ادامه این برخورد ناعادلانه، از مشارکت وکیل ایشان در جلسات مربوطه جلوگیری شده و وکیل جایگزین معرفی شده از سوی مسئولین امر نیز در دفاع از ایشان حاضر نشده است؛

پرواضح است که نتیجه چنین برخوردی با مدیران انقلابی و دلسوز، دلسردی از خدمت صادقانه و بی پیرایه در بین مدیران شایسته و کارآمد بوده و در مقابل، بدخواهان، انحصارطلبان و چنگال های آلوده به فساد و رانتخواری و ارزخواری را خوشحال خواهد کرد.

جناب آقای وزیر

از ابتدای کار در وزارت
بهداشت اعلام کردید که عزم جزمی در مقابله با فساد در نظام دارویی دارید و بارها این مطلب را در تریبون های مختلف تکرار نمودید؛ اما اینک پس از گذشت قریب به دو سال از مسئولیت حضرتعالی، به جای مقابله با بازیگران مشهور به فساد و وارداتچی‌های پنهان شده در پشت نقاب تولید داخل، با مدیران مشهور به پاکدستی و عدم تعارض منافع برخورد می شود!

برخورد ناشایست صورت گرفته با معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که شخصی کارآمد و مورد تایید جریانات انقلابی و دلسوز نظام اسلامی است و سوء استفاده منفعت طلبان از این شرایط به امید واهی خلاصی از مجاهدت‌های آتی چنین مدیرانی، این شائبه را به وجود آورده است که در وزارت متبوع حضرتعالی، چنین افرادی باید به دلیل عدم تبعیت از خواسته های نامشروع رانت خواران و افراد خاص مجازات شده، و بابت تعهد به اصول حرفه ای وظایف حاکمیتی خود مورد عتاب قرار گرفته و تاوان پس دهند!

این امر می تواند موجب دوری افراد پاکدست از مناصب مهم نظام دارویی شده و میدان را برای جولان افراد رانت خوار و ناسالم و وارداتچی ها و بلعنده های ارز دولتی فراهم نماید که اگر چنین شود آینده نظام دارویی کشور رو به قهقرا خواهد رفت. لذا از حضرتعالی انتظار میرود که اجازه ندهید در ذیل علم ضدفسادی که برداشته اید خانه فساد جدیدی تشکیل شود.

به نظر اما، به جای چنین برخوردهایی، باید اصلاحات اساسی به شرح زیر در دستور کار قرار گیرد:

1) تقویت نقش محوری سازمان غذا و دارو
در ارتقای کیفیت و نظارت بر زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی با رویکرد بیمار محوری.

2) شفافیت روندهای مجوزدهی و قیمت گذاری در حوزه دارو، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی

3) جلوگیری از بروز رانت و فساد به واسطه تخصیص ارز دولتی به حوزه دارو

4) حمایت از صادرات دارو و تجهیزات پزشکی که می تواند در شرایط فعلی ارزی کشور راهگشا و کمک کننده باشد.

5) حمایت از شرکت های دانش بنیان و جلوگیری از مسدود شدن مسیر خلاقیت و نوآوری در حوزه دارو به واسطه مسدود شدن فهرست دارویی کشور.

در پایان از شما می خواهیم ضمن پیگیری اقدامات اصلاحی اساسی در حوزه دارو، حمایت های لازم را از مدیران پاکدست که ذخایر کشور در دوران تنگنا هستند مبذول داشته و اقدام فوری جهت رفع اتهامات نادرست و بازگرداندن حیثیت و اعتبار کاری مدیر انقلابی مذکور را پیگیری نمایید و این نکته را نیز متذکر می شویم که جریان انقلابی و بسیج دانشجویی حمایت از مدیران کارآمد و پاک دست را در اولویت خود قرارداده و به وظیفه خود در رصد فعالیت بازیگران حوزه سلامت و دارو و مبارزه با فساد واقعی در هر بستری از مسیرهای قانونی و رسانه ای ادامه خواهد داد، چه این فساد در بخشی از بدنه دولتی حوزه سلامت باشد، چه بین شرکت های متخلفی که در سایه حمایت های آشکار و پنهان، احساس امنیت می کنند. و من الله التوفیق

25 تیرماه 1399 بسیج دانشجویی دانشکده داروسازی علوم پزشکی تهران بسیج دانشجویی دانشکده داروسازی علوم پزشکی شهید بهشتی
کد مطلب : ۷۳۳۹
نام شما

آدرس ايميل شما