۰

پیشرفت گروه‌های تحقیقاتی ایرانی در تولید واکسن کووید۱۹

تاریخ انتشار :
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۷۳۱۵
پیشرفت گروه‌های تحقیقاتی ایرانی در تولید واکسن کووید۱۹
سالم خبر: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از پیشرفت‌های چند تیم تحقیقاتی ایرانی در تولید واکسن بیماری کرونا خبر داد.
 
به گزارش سالم خبر از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه تولید واکسن کرونا گروه‌های تحقیقاتی متعددی در کشور فعال هستند که چند تیم تحقیقاتی پیشرفت‌های خوبی را حاصل کرده‌اند.
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: خوشبختانه در مدل‌های حیوانی جواب‌های بسیار خوبی گرفتیم و امیدواریم به زودی بتوانیم واکسن تولیدی محققان ایرانی را روی انسان هم امتحان کنیم.
 
نمکی گفت: ما پا به پای ۵ کشور بزرگی که دارند روی کووید ۱۹ کار می‌کنند پیش می‌رویم و گامی هم از آن‌ها عقب نیستیم.
 
او افزود: در آینده نزدیک خبر‌های خوشی را زمینه کشف واکسن کرونا به مردم کشورمان اعلام کند.
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از فعالیت ۵۷ گروه تحقیقاتی برای تولید داروی بیماری کرونا خبر داد و گفت: این گروه از دانشمندان ایرانی روی دستورالعمل‌های دارویی بسیاری کار می‌کنند که نتایج آن در یک کمیته علمی بررسی می‌شود.
 
او تاکید کرد: در این کمیته علمی حدود ۵۰ نفر از برجسته‌ترین دانشمندان کشور درباره تولید دارو‌های جدید بحث و گفت‌وگو می‌کنند.
 
نمکی با ابراز امیدواری از اینکه در آینده نزدیک دانشمندان ایرانی بتوانند نتایج بررسی تحقیقات خودشان را اعلام کنند گفت: در تحقیقات جهانی و بین المللی هم ایران به‌عنوان یکی از کشور‌های بسیار فعال حضور دارد و با تعداد بسیار بالایی از موارد و نتایج تحقیقاتی مشارکت می‌کند.
کد مطلب : ۷۳۱۵
نام شما

آدرس ايميل شما