۰

وعده‌ی تولید و توزیع رمدسیویر؛ این دارو هنوز وارد لیست دارویی کشور نشده است

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۷۳۰۲
وعده‌ی تولید و توزیع رمدسیویر؛ این دارو هنوز وارد لیست دارویی کشور نشده است
سالم خبر: داروی رمدیسیور در حالی به گفته ی معاون تحقیقات وزارت بهداشت و درمان در حال طی کارآزمایی بالینی است که وزیر بهداشت و برخی شرکت های داروسازی خبر از تولید و توزیع آن به زودی در سراسر کشور می دهند .

به گفته ی رضا ملک زاده اگرچه  کارآزمایی های مختلف نشان داده است که مصرف این دارو طول مدت بستری را در بیمارستان کم می‌کند اما هنوز تاثیر صددرصدی این دارو در درمان بیماری کووید19 قطعی نشده است که واقعاً مرگ و میر را کاهش می‌دهد یا خیر.
 
وی افزود: نکته مهم این است داروی رمدیسیور برای افراد مبتلا به کووید ۱۹ که در بیمارستان نیستند اصلاً ضروری نیست همچنین در افرادی که به زیر دستگاه ونتیلاتور می‌روند اثری ندارد. بنابراین تنها در گروه خاصی از افرادی که هنوز زیر دستگاه نرفتند ممکن است اثرات مثبتی داشته باشد.
 
ملک زاده اظهار می دارد که این دارو اکنون در دست بررسی است و هنوز مشخص نیست که آیا وارد لیست دارویی کشور می‌شود یا نه اما برخی شرکت های بزرگ و خاص دارویی از تولید این دارو خبر داده و توزیع آن را طی روزهای آینده وعده می دهند.
 
وی تأکید کرد: امکان تولید این دارو در ایران وجود دارد و ما منتظر این هستیم که اطمینان پیدا کنیم این دارو برای کووید ۱۹ مؤثر است یا نه. مطالعه بزرگی در ایران انجام شده است و در دو هفته آینده نتایج آن مشخص می‌شود.
کد مطلب : ۷۳۰۲
نام شما

آدرس ايميل شما