واکسن کووید19 فایزر و بایونتک مجوز بررسی سریع FDA را کسب کردند

23 تير 1399 ساعت 19:40

سالم‌خبر: شرکت فایزر Pfizer با شریک آلمانی اش بایون‌تک BioNTech SE  اعلام کردند که قرار است واکسن کروناویروس تولید شده توسط آنان مجوز مسیر بررسی سریع را از سازمان غذا و داروی امریکا FDA دریافت کرده است.


سالم‌خبر: شرکت فایزر Pfizer با شریک آلمانی اش بایونتک BioNTech SE  اعلام کردند که قرار است واکسن کروناویروس تولید شده توسط آنان مجوز مسیر بررسی سریع را از سازمان غذا و داروی امریکا FDA دریافت کرده است.

در وضعیت مسیر سریع، سازمان غذا و دارو FDA برخی داروها را براساس شرایط ویژه در اولویت بررسی و تایید قرار می دهد.

به محض انتشار این خبر سهام شرکت آلمانی در ایالات متحده حدود 10 درصد صعود کرد ، در حالی که سهام Pfizer حدود 2درصد افزایش یافت.

به گزارش رویترز این دو شرکت در رقابت تنگاتنگ جهانی با شرکت های Moderna Inc ، AstraZeneca Plc  برای گرفتن مجوز و تولید  واکسن کووید-19 در حال تکاپو هستند. بیماری تنفسی ناشی از ویروس تاج دار کرونا که موجب مرگ و میر بیش از 568.500 نفر در سطح جهان شده است.

در حال حاضر هیچ واکسن تأیید شده ای برای کووید-19 وجود ندارد و امریکا و سایر کشورها با سرمایه گذاری میلیارد ها دلار در بخش تحقیق و توسعه به دنبال تأمین واكسن ایمن و مؤثرهستند.
 
وضعیت سریع مسیر به طور بالقوه می تواند نامزدهای واکسن Pfizer و BioNTech  یعنی ، BNT162b1 and BNT162b2 ، را ظرف شش ماه آینده تعیین تکلیف کرده و راه‌گشای تولید انبوه آن باشد.

شرکت مدرنا نیز با استفاده از فناوری مشابه در شرکتهای Pfizer / BioNTech  اقدام به تولید واکسن کووید19 کرده است و یکی از واکسن‎های کاندید و موثر برای درمان کووید19 محسوب می شود.
 
BNT162b1 and BNT162b2 از پیشرفته ترین واکسن هایی هستند که قرار است تایید آنها مورد ارزیابی سریع قرار بگیرند.
 


کد مطلب: 7284

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/7284/واکسن-کووید19-فایزر-بایونتک-مجوز-بررسی-سریع-fda-کسب-کردند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com