۰
سخنگوی سازمان انتقال خون اعلام کرد:

درخواست برای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا در کلانشهرها به شدت افزایش یافته است

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۷۲۸۲
درخواست برای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا در کلانشهرها به شدت افزایش یافته است
سالم خبر: درخواست‌ برای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در استان‌های تهران، اصفهان، گیلان، مازندران، البرز و فارس به شدت افزایش یافته است.

بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون در تشریح آخرین وضعیت اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان کووید_۱۹، گفت: تاکنون بیش از ۳۴۰۰ نفر از افراد بهبود یافته از بیماری کووید۱۹ در سراسر کشور جهت اهدای پلاسما به ۲۲ مرکز مختص این کار در انتقال خون مراجعه کرده‌اند.

وی افزود:
از این تعداد مراجعه کننده ۲۷۰۰ واحد پلاسما اهدا شده است. باید توجه کرد که بیشترین میزان مراجعات به ترتیب در استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی و کرمانشاه بوده است.

حاجی بیگی ادامه داد: با توجه به درخواست بالای پزشکان و تقاضای زیاد برای پلاسمای بهبود یافتگان کووید۱۹ و همچنین با توجه به میزان
تاثیرگذاری درمان با پلاسما در بیماران مبتلا به کرونا، از افرادی که به کرونا مبتلا شده و اکنون بهبود یافته‌اند،
خواستاریم که جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه نیاز به اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان کووید۱۹ در کلانشهرها بیشتر است، گفت: با وجود نیاز به تمام گروه های خونی اما در جمعیت عمومی کشور گروه خونی AB مثبت تنها هفت درصد است و نیاز به این گروه خونی بیشتر احساس می‌شود. همچنین پلاسمای گروه خونی AB مثبت در پلاسما درمانی، دهنده عمومی محسوب می‌شود.

حاجی
بیگی در ادامه درباره وضعیت اهدای خون در کشور نیز گفت: به همه گروه‌های خونی در کشور نیاز است. در عین حال سازمان انتقال خون ایران موظف به تامین خون و فراورده‌های خونی در بیش از ۹۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی در کشور است.

وی تاکید کرد: بنابراین از آنجایی که تهیه و توزیع خون و فراورده‌های آن در سراسر کشور بر عهده سازمان انتقال خون ایران است، حضور مردم ایثارگر برای اهدای خون ضروری است.
منبع: ایسنا
کد مطلب : ۷۲۸۲
نام شما

آدرس ايميل شما