پیرویان استعفا کرد مرتضوی به جای او نشست

18 تير 1399 ساعت 18:02

سالم خبر: با استعفای فرزاد پیرویان، براساس حکمی از سوی علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سید علیرضا مرتضوی به‌عنوان معاون غذا و داروی دانشگاه شهید بهشتی به جای او نشست.


سالم خبر: با استعفای فرزاد پیرویان، براساس حکمی از سوی علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سید علیرضا مرتضوی به‌عنوان معاون غذا و داروی دانشگاه شهید بهشتی به جای او نشست.

 متن حکم انتصاب دکتر مرتضوی، معاون غذا و داروی دانشگاه به شرح زیر است:
 
"برادر گرامی جناب آقای دکتـر سید علیرضا مرتضوی
 
استاد محتـرم دانشگاه
 
سلام علیکم
با توجه به  تعهد، تخصص و تجربیات ارزشمندتان  و با امعان نظر به پذیرش استعفای جناب آقای دکتـر پیرویان ، به موجب این ابلاغ جنابعالی به عنوان« معاون غذا و دارو دانشگاه » منصوب می شوید تا با یاری خداوند متعال و رعایت موازین شرعی و مقررات قانونی نسبت به انجام امور محوله با توجه به اهداف ذیل اقدام فرمایید.
 
امید است که با عنایت حق تعالی و در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) ، در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق برنامه های دولت تدبیر و امید و ارتقاء جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه موفق و سربلند باشید.
 
۱ـ بهبود نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های دارویی ، خوراکی، آشامیدنی ، بهداشتی وآرایشی.
 
۲ـ برنامه ریزی برای  تجویز  و مصرف منطقی دارو و ملزومات پزشکی با  همکاری با حوزه های درمان و آموزش .
 
۳ـ استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی در فعالیتهای اجرایی.
 
۴ـ ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات دارویی از طریق راه اندازی واحدهای مراقبت دارویی در مراکز درمانی با مشارکت معاونتهای درمان و آموزش.
 
۵ـ اصلاح نظام تهیه و توزیع ملزومات و تجهیزات مصرفی پزشکی.
 
۶ـ مطالعه ، طراحی و پیاده سازی سامانه های نوین توزیع دارو و ملزومات پزشکی در جهت ارتقاء ایمنی بیمار و کاهش هزینه های نظام سلامت.
 
۷ـ هم افزایی حوزه های غذا و دارو ، بهداشت و درمان در زمینه نظارت بر واحدهای صنفی ، مراکز و موسسات.
 
۸ـ ارتقای کیفی آزمایشگاه کنترل فرآورده های دارویی ، خوراکی ، آشامیدنی ، بهداشتی  وآرایشی.
 
۹ـ بهبود توزیع داروهای خاص ، ویژه و تحت کنترل.
 
۱۰ـ طراحی مداخلات موثر در جهت افزایش آگاهی عمومی و ارایه کنندگان  خدمت از شیوه مصرف و  مخاطرات مواد دارویی ، خوراکی ، آشامیدنی ، بهداشتی  وآرایشی.
 
ضمناً لازم است از خدمات ارزنده و شایسته تقدیر جناب آقای دکتـر فرزاد پیرویان که سر منشاء تحولی اثربخش در حوزه غذا و داروی دانشگاه بوده اند و در ارتقای جایگاه علمی و اجریی این معاونت سهم بسـزایی داشته اند تقدیر و تشکر به عمل آید."
 
 مرتضوی دکترای داروسازی و Ph.D در  رشته فارماسیوتیکس از کشور انگلستان است.
  
از جمله سوابق اجرایی وی می توان به معاون پشتیبانی دانشکده داروسازی از سال ۱۳۹۸ تاکنون، معاون آموزشی و دانشجویی دانشکده داروسازی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۸، مدیر گروه فارماسیوتیکس دانشکده داروسازی از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۷، مدیر و مسئول آموزش کارآموزی دانشجویان  داروسازی در دو داروخانه بیمارستانی اختر و بوعلی به مدت شش سال از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۰ اشاره کرد.
 
دبیر هیئت ممتحنه و ارزشیابی بورد رشته فارماسیوتیکس در معاونت آموزشی وزارت بهداشت به مدت دوازده سال، عضو بورد کشوری رشته فارماسیوتیکس وزارت بهداشت از سال ۱۳۷۸ تاکنون، عضو بورد کشوری رشته نانوتکنولوژی پزشکی وزارت بهداشت از سال ۱۳۸۸ تاکنون، معاون اجرایی دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت به مدت دو سال، مشاور تحقیقات و فرمولاسیون چند شرکت داروسازی در طی سال های گذشته، سابقه عضویت در هیئت مدیره شرکت داروسازی سها به مدت سه سال، عضویت در چندین کمیته تخصصی مرتبط با حوزه آموزش داروسازی، سیاستگذاری، و  فرآورده های بهداشتی و آرایشی در سازمان غذا و دارو، همکاری و مشاوره با معاونت غذا و دارو دانشگاه در حوزه فرآورده های بهداشتی و آرایشی، عضویت در شوراها و کمیته های مختلف آموزشی وزارت بهداشت و همچنین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله سوابق اجرایی دکتر مرتضوی است.
 


کد مطلب: 7247

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/7247/پیرویان-استعفا-مرتضوی-جای-او-نشست

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com