۰

آمار مصرف‌کنندگان مکمل‌های ورزشی تضمین‌ تکان‌دهنده است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۷۲۳۷
آمار مصرف‌کنندگان مکمل‌های ورزشی تضمین‌ تکان‌دهنده است
سالم خبر: طبق آمارها ۷۰ درصد از افرادی که به مراکز ورزشی می‌روند از مکمل‌ها استفاده می‌کنند و این آمار بسیار تکان دهنده است.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، عباس کبریایی‌زاده رییس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران در هشتمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی و نهمین همایش طلای سبز، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و شهدای مدافع سلامت در کشور، گفت: کرونا نشان داد که نقش نظام سلامت چقدر می‌تواند جدی باشد. به همین دلیل ما امروز از داروسازانی که در شبکه توزیع و عرضه نقش کلیدی در ارائه خدمات سلامت داشتند، تقدیر می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه سندیکاها باید مسیر همراهی و همدلی با یکدیگر را دنبال کنند، افزود: در حوزه سندیکا مشکلات زیادی داشتیم. زمانیکه مدیرعامل شرکت داروسازی اسوه بودم، آماری گرفتیم که دیدیم بین ۸۰ تا ۸۵ درصد از مکمل‌هایمان وارداتی بود. این در حالیست که امروز تولیدکنندگان داخلی بیش از ۸۰ درصد نیاز کشور را در حوزه مکمل ها تامین می کنند.
 
وی افزود: در زمانی گفتیم که خجالت می کشیم که فراورده های خون‌ساز را وارد می‌کنیم، سال های سال بود که حتی مواد اولیه این فرآورده ها و فرآورده‌های خون‌ساز را از کشورهایی چون امارات متحده عربی وارد می‌کردیم، اما خوشحالم که اعلام کنم،  امروز این دسته از فراورده ها بر اساس فرمول‌های های‌تک دنیا در ایران تولید می‌شود.
 
کبریایی‌زاده ادامه داد: ما در این همایش ها بخش آموزش را اضافه کردیم. به طور متوسط با همکاری سندیکای فرآورده های دارویی هر سال بین ۲۰ تا ۳۰ کارگاه آموزشی برای مسولان فنی و... برگزار می‌کنیم. فضای پژوهشی را به مراکز تحقیقاتی اضافه کردیم و کارهای پژوهشی خوبی در حوزه مکمل ها انجام شده است.
 
رییس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران با بیان اینکه حوزه مصرف مکمل ها در گروه‌های خاص مثل اطفال، زنان، سالمندان و ورزشکاران را مورد توجه قرار دادیم، گفت: مکمل‌های ورزشی بلای جان جوانان و نوجوانان ما بوده و هستند. هنوز نگرانی داریم. سلامت این فرآورده ها تضمین شده نیست. طبق آمارها ۷۰ درصد افرادی که به مراکز ورزشی می روند از  این مکمل ها استفاده می کنند و این آمار تکان دهنده است و باید تن ما را بلرزاند. ما باید تولید را افزایش دهیم و واردات از مبادی درست و معتبر صورت گیرد تا مطمئن باشیم این فرآورده ها به آلاینده‌های آسیب رسان به سلامت آلوده نیستند.
 
کبریایی‌زاده با تاکید بر اینکه تولید باید آسان و روان شود، گفت: متاسفانه امروز تولید بسیار سخت شده است و ایستگاه های تولید در کشور پشیمان کننده است. مصداق ضرب المثل هر دم از این باغ بری می رسد، است. یک روز بانک مرکزی، وزارت صمت و یک روز وزارت بهداشت تصمیماتی می گیرند. این موضوعات چالش هایی به وجود می آورند و تولیدکنندگان به مشقت می‌افتند. بنابراین درخواست داریم تولید آسان و روان شود.
کد مطلب : ۷۲۳۷
نام شما

آدرس ايميل شما