ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت و درمان:

محدودیت‌های جدید به 13 استان بازگشت

11 تير 1399 ساعت 17:16

سالم خبر: با تفویض اختیار به استانداری ها، در 13 استان کشور محدودیت های جدید کرونایی از جمله در عدم بازگشایی موزه ها، گردشگاهها،مراکز آموزشی و ورزشی از سر گرفته می شود.


سالم خبر: با تفویض اختیار به استانداری ها، در 13 استان کشور محدودیت های جدید کرونایی از جمله در عدم بازگشایی موزه ها، گردشگاهها،مراکز آموزشی و ورزشی از سر گرفته می شود.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت طی سخنانی از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، فارس، خراسان رضوی، تهران، البرز و کرمان به عنوان استان های پرخطری نام برد که محدودیت های جدید کرونا مجددا در آنها اجرا خواهد شد.
 
معاون وزارت بهداشت همچنین توضیح داده که مراکزی که مشمول این محدودیت‌ها می‌شوند، در دو گروه سه و چهار دسته‌بندی شده‌اند. گروه سه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کاهش زمان فعالیت مترو و حمل‌ونقل درون شهری، مساجد و مصلی‌ها و برگزاری آزمون‌های حضوری است.
 
گروه چهار نیز شامل این فعالیت‌هاست: برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌‌ها، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، انجام دورکاری شاغلین گروه حساس، کافه، قهوه‌خانه، چایخانه و مراکز عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی سالنی.

در حالی که معاون وزارت بهداشت از تعطیلی موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها در ۱۳ استان ایران خبر داده، مدیرکل امور موزه‌ها از این تصمیم اظهار بی‌اطلاعی کرده و به خبرگزاری ایلنا گفته است: تعطیلی یا عدم تعطیلی موزه‌ها تابع تصمیم ستاد ملی کروناست و تاکنون چنین تصمیمی گرفته نشده. اما اگر چنین تصمیمی گرفته شود ما آن را اجرایی خواهیم کرد.
 


کد مطلب: 7198

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/7198/محدودیت-های-جدید-13-استان-بازگشت

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com