۰

هشدار روسای ۳ بیمارستان‌ تهران درباره افزایش مبتلایان بدحال کرونا

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۷۱۸۳
هشدار روسای ۳ بیمارستان‌ تهران درباره افزایش مبتلایان بدحال کرونا
سالم خبر: روسای سه بیمارستان امام خمینی (ره)، شریعتی و سینا، نسبت به افزایش مراجعات مبتلایان به کرونا هشدار داده و اعلام کردند که این‌بار عمده بیماران بدحال را جوانان به خود اختصاص داده‌اند.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، خسرو صادق‌نیت رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، درباره وضعیت کرونا در این بیمارستان، ‌گفت: متاسفانه طی ۱۰ روز گذشته با رشد جدی بیماران مبتلا به کرونا مواجه شدیم و تقریبا مراجعین ما در زمینه کرونا سه برابر شده است و تعداد بستری‌های ما نیز سه برابر شده است.
 
افزایش بیماران بدحال مبتلا به کرونا
 
وی افزود: نکته نگران‌کننده‌تر این است که تعداد بیماران بدحال که نیازمند بستری در آی‌سی‌یو هستند، نسبت به بیماران بستری بیشتر شده است؛ به طوری بیمارانی که نیازمند آی‌سی‌یو هستند، تعدادشان بیش از  ۴۰ درصد بیماران  بستری است. تعداد بیمارانی که در آی‌سی‌یو بستری هستند و با کمک دستگاه تنفسی، تنفس می‌کنند، بالا رفته است.
 
صادق‌نیت همچنین گفت: نکته نگران‌کننده دیگر این است که متاسفانه شاهد ابتلای جوانان‌مان هستیم؛ به طوری که تعداد قابل توجهی از بیماران بستری در آی‌سی‌یو افراد جوان زیر ۳۰ سال هستند که این موضوع نگرانی ما را بیشتر کرده است.
 
کادر درمانی خسته‌اند
وی تاکید کرد: در عین حال اکنون تعداد همکاران پزشک و پرستاری که مبتلا شدند، افزایش یافته‌اند. کادر درمانی ما طی چهار ماهه اخیر فرصت استراحت نداشتند و الان هم با بار فزاینده‌ای مواجهند. نیروهای ما خسته‌اند،  اما با تمام وجود خدمت‌رسانی را ادامه می‌دهند. در حال حاضر با شرایط متفاوتی مواجهیم که مردم باید توجه بیشتری به مسائل پیشگیری داشته باشند.
 
حمله ناجوانمردانه کرونا
 
در ادامه دکتر مهرپور –رییس بیمارستانی شریعتی تهران نیز گفت: متاسفانه اوضاع خوبی نداریم. تقریبا از ۱۰ روز قبل مورد حمله ناجوانمردانه کرونا قرار گرفتیم. تصور نمی‌کردیم در تیر ماه دچار این حمله شویم و داشتیم برای مهر ماه برنامه‌ریزی می‌کردیم، اما اسم این وضعیت را یک شبیه‌خون می‌گذارم که تقریبا از ۱۰ روز قبل به آن دچار شدیم. واقعا من و همکارانم که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستیم، با یک حمله جدی مواجهیم.
 
وی تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم که وضعیت را جدی بگیرند. من به عنوان کسی دارم صحبت می‌کنم که هر روز بالای سر بیماران مبتلا به کووید-۱۹ هستم و افزایش موارد بیماری را دارم به چشم می‌بینم. کادر درمان دارند با بیماری درگیر می‌شوند. شرایط را خطرناک می‌دانم و به عنوان سربازی که در خط مقدم در حال مبارزه است، از مردم می‌خواهم که وضعیت را جدی بگیرند.
 
مردم به خودشان و به کادر درمانی رحم کنند
 
دکتر طالب‌پور -رییس بیمارستان سینا تهران نیز درباره وضعیت این بیمارستان در زمینه کرونا، گفت: حقیقتا از سوم اسفند ماه که کار را شروع کردیم،  موج شدیدی داشتیم و امیدوار بودیم که بعد از عید شرایط بهتر شود که همین اتفاق هم افتاد و تا سه هفته قبل  داشتیم بیمارستان را پاک‌سازی می‌کردیم، اما اینکه اکنون چه اتفاقی افتاد، نمی‌دانم. این اتفاق باعث شد که موج زیادی از بیماران در سنین پایین‌تر و در شرایط نامناسب‌تر به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و در حال سرویس‌دهی  هستیم.
 
وی افزود: با توجه به حجم مراجعات مجبور شدیم دو بخش را باز کنیم و نزدیک ۵۰ تخت برای بیماران مبتلا به کرونا، ۲۰ تخت در اورژانس و ۱۵ تخت آی‌سی‌یو با سرعت زیادی در عرض دو هفته پر شدند. بعد از چند ماه خستگی تیم درمان، دوباره کار را از نو شروع کردن، دشوار است. از مردم خواهش می‌کنم هم به خودشان رحم کنند و هم به تیم‌های پزشکی رحم کنند. این یک بیماری عفونی است که باید برای فرار از آن و گیر نیفتادن در باتلاق کرونا، باید دستورالعمل‌ها را جدی بگیریم. داریم مرگ عزیزان‌مان را می‌بینیم که می‌تواند تراژدی دردناکی باشد. اگر همین مسیر را طی کنیم، تمام بیمارستان‌ها پر می‌شوند.
 
بیمارستان‌ها علاوه بر مبتلایان به کرونا باید به سایر بیماران هم خدمت‌رسانی کنند
 
طالب‌پور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه در عین حال در حال حاضر سایر بیمارانی که چند ماه برای دریافت ارائه خدمات مورد نیازشان منتظر مانده‌اند نیز به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، گفت: اکنون مانند ایام عید نیست که بیمارستان‌ها تقریبا خالی باشد و ظرفیت‌شان را به کرونا اختصاص دهیم، بلکه اکنون بیمارستان‌ها پر از بیماران غیرکرونایی هستیم و باید این حجم زیاد بیماران کرونایی را هم پاسخگو باشیم، فشار مضاعفی به مراکز بیمارستانی وارد می‌شود، امیدوارم با درایت مسئولین و همراهی مردم این موج مجددا فروکش کند.
کد مطلب : ۷۱۸۳
نام شما

آدرس ايميل شما