هانیه السادات اجتهد از اعضای هیات علمی پژوهشگاه علوم غذد و متابولیسم:

مصرف مواد ضدعفونی برای مقابله با کرونا بر میکروبیوم بدن آسیب‌رسان بوده است

8 تير 1399 ساعت 16:39

سالم خبر: مصرف غذاهای کم فیبر، فرآوری شده و آماده، مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها و استفاده بیش از حد از شوینده ها و مواد ضدعفونی کننده، میکروب های مفید برای سلامت بدن را از بین می برد.


سالم خبر: مصرف غذاهای کم فیبر، فرآوری شده و آماده، مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها و استفاده بیش از حد از شوینده ها و مواد ضدعفونی کننده، میکروب های مفید برای سلامت بدن را از بین می برد.

هانیه السادات اجتهد از اعضای هیات علمی پژوهشگاه علوم غذد و متابولیسم در این عرصه، نیز با گرامیداشت روز جهانی میکروبیوم، گفت: تاکید شعار امسال روز جهانی میکروبیوم، اهمیت سبک زندگی در حفظ تنوع باکتریایی و در نهایت سلامت بدن انسان است.

وی ادامه داد: در زمینه اهمیت تنوع میکروبی دستگاه گوارش می توان به نقش آن در عملکرد سیستم عصبی مرکزی و کیفیت خواب اشاره کرد که بر روی رفتارهای اجتماعی افراد موثر است.

 اجتهد از نقش میکروبیوتا بر عملکرد سیستم ایمنی افراد و اهمیت آن در زمان همه گیری کووید19 سخن گفت و اظهار کرد: مطالعات نشان داده اند که افرادی که از تنوع میکروبی بالایی در دستگاه گوارش شان برخوردارند، سیستم ایمنی قوی تری دارند و شدت بیماری کووید19 در آن ها خفیف تر است.

وی شهرنشینی و سبک زندگی پر استرس مدرن را از جمله عوامل تاثیرگذار بر کاهش تنوع میکروبی بدن انسان خواند و گفت: مصرف غذاهای کم فیبر، فرآوری شده و آماده، مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها و استفاده بیش از حد از شوینده ها و مواد ضدعفونی کننده، میکروب های مفید برای سلامت بدن را از بین می برد.

پژوهشگر ارشد حوزه میکروبیوم با تاکید بر این که امروزه با بروز ویروس کووید19، مصرف شوینده های ضدباکتری افزایش چشمگیری داشته گفت: این امر بر میکروبیوم پوست و بدن انسان تاثیرگذار خواهد بود.

 اجتهد در پایان ورزش کردن، پیروی از رژیم غذایی متنوع و سرشار از منابع غذایی حاوی فیبر و آنتی اکسیدان ها از جمله میوه ها، سبزی ها و غذاهای تخمیرشده و دوری از استرس را در تعدیل تنوع میکروبیوتای بدن انسان در شرایط همه گیری بیماری کرونا ویروس اثرگذار خواند.
 
 


کد مطلب: 7167

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/7167/مصرف-مواد-ضدعفونی-مقابله-کرونا-میکروبیوم-بدن-آسیب-رسان-بوده

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com