۰

انجام جراحی‌های پلاستیک و زیبایی در کشور بر اساس رعایت پروتکل‌های خاص

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۷۱۵۹
انجام جراحی‌های پلاستیک و زیبایی در کشور بر اساس رعایت پروتکل‌های خاص
سالم خبر: اگر تمام پروتکل‌های لازم رعایت شود ‌و بیمار بعد از عمل موازین لازم را رعایت کند خطر انتقال کرونا بسیار کم می‌شود‌. با این وجود جهت پیشگیری هرچه بیشتر از کرونا، بیماران حدالمقدور انجام جراحی‌های زیبایی را به تعویق بیندازند.
 
به گزارش سالم خبر، علی بیژنی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی درباره انجام جراحی‌های زیبایی در شرایط کرونا اظهار داشت: حدود ۴ ماه است که ایران درگیر شیوع کرونا شده که این بیماری چند ماه قبل در کشور چین بروز یافت و در حال حاضر جامعه جهانی گرفتار ویروس کووید ۱۹ شده است.
 
وی با اشاره به اینکه هنوز درمان نهایی برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ در جهان ارائه نشده است، گفت: از زمان بروز و همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ در جهان بسیاری از کشورها انجام جراحی‌های غیر اورژانس را متوقف کردند که این موضوع در کشور ما نیز مدنظر قرار گرفت ولی از ابتدای خرداد وزارت بهداشت مجوز انجام جراحی های غیر اورژانسی از جمله جراحی‌های پلاستیک و زیبایی را ارائه کرد.
 
این عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ادامه داد: در حال حاضر انجام جراحی‌های پلاستیک و زیبایی در کشور بر اساس رعایت پروتکل‌های خاص انجام می‌گیرد و حتماً بیمار قبل از انجام جراحی باید سی تی اسکن ریه و تست کرونا را انجام دهد همچنین پیشینه خانوادگی فرد در ابتلا به کرونا و آزمایشات خاص بر روی آن صورت می‌گیرد.
 
 بیژنی خاطرنشان کرد:جامعه جهانی قطعا در آینده نه چندان دور برخورد قاطعی با ویروس کووید ۱۹ خواهد داشت و این بیماری مانند وبا و طاعون درمان خواهد شد ولی تا رسیدن به این زمان باید تمهیدات و پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود تا افراد کمتری در معرض خطرات ناشی از این بیماری باشند.
 
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: بنده به شخصه در حال حاضر معتقد به انجام جراحی پلاستیک و زیبایی که نوعی جراحی غیر ضروری به شمار می رود نیستم و به نظرم باید در این زمینه جهت پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا ملاحظاتی در نظر گرفت و تا مشخص شدن وضعیت بیماری کرونا در زمینه درمان بیماران متقاضی جراحی پلاستیک دست به عصا حرکت کرد. البته اگر تمام پروتکل‌های لازم رعایت شود ‌و بیمار بعد از عمل موازین لازم را رعایت کند خطر انتقال کرونا بسیار کم می‌شود‌.
 
وی خاطرنشان کرد: البته هرچند که آمار مراجعان و افراد متقاضی جراحی پلاستیک و زیبایی در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل بسیار کاهش یافته است ولی باید آگاهی‌های لازم نیز جهت پیشگیری از کرونا هرچه بیشتر به مردم ارائه شود.
کد مطلب : ۷۱۵۹
نام شما

آدرس ايميل شما