کیانوش جهانبخش، نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها:

رئیس جمهوری بسیار عجولانه و غیرکارشناسی وضعیت برخی استان‌ها را سفید اعلام کرد

7 تير 1399 ساعت 12:43

سالم خبر: رئیس جمهوری بسیار عجولانه و غیرکارشناسی برخی استان‌ها از جمله هرمزگان را سفید اعلام کرد.


سالم خبر: رئیس جمهوری بسیار عجولانه و غیرکارشناسی وضعیت برخی استان‌ها از جمله هرمزگان را سفید اعلام کرد.

به گزارش سالم خبر، تمامی شهرهای استان هرمزگان در وضعیت قرمز و زرد ابتلا به کرونا قرار دارند این در حالیست که به گفته مقامات محلی وضعیت شهر‌های زرد به دلیل پایین‌تر بودن سرانه فضای بهداشتی و درمانی و کمبود امکانات زیرساختی خطرناک‌تر از شهر‌های قرمز این استان است.

کیانوش جهانبخش، نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها وخامت وضعیت هرمزگان از لحاظ شیوع ویروس کرونا را شدیدتر از وضعیت قرمز دانسته و آن را سیاه خواند.

وی گفت: ما در اوج شیوع این ویروس قرار داریم؛ که این موضوع چند علت اساسی دارد. نخست آنکه رئیس جمهوری بسیار عجولانه و غیرکارشناسی برخی استان‌ها از جمله هرمزگان را سفید اعلام کرد. این موضوع موجب سیل مهاجرت و مسافرت به استان ما شد و هم اینکه باعث شد مردم اپیدمی ویروس کرونا را ساده گرفته و حتی تمام شده تلقی کنند.
 
وی با بیان اینکه این افزایش ناگهانی آمار ابتلا به کرونا در استان هرمزگان مربوط به دو هفته اخیر بوده است، ادامه می‌دهد: تعطیلات عید فطر زمینه‌ساز برگزاری مراسم جشن و شادی و مهمانی شد. این تعطیلات و تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد همچنین باعث از سر گرفته شدن مسافرت‌های درون استانی و خارج از استانی شد.
 
گرم شدن هوا و استفاده از کولر‌های گازی نیز از دیگر عواملی است که ممکن است باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا در این استان شده باشد که البته این مساله هنوز در دست تحقیق بوده و در حد یک فرضیه مطرح است.
 
رئیس کمیسیون سلامت شورای عالی استان‌ها با اشاره به ۴ برابر شدن آمار جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در استان هرمزگان نسبت به ابتدای شیوع این ویروس عنوان می‌کند: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تعداد مبتلایان ما به صورت روزانه ۴، ۵ نفر و در بدترین حالت ۲۰ نفر بود، اما ناگهان این عدد ۳ رقمی شد. در حال حاضر هم شرایط به نحوی شده است که از هر ۲ نفری که در سطح استان تست گرفته می‌شود یک نفر مبتلاست.
 
وی با اشاره به عدم اعلام آمار متبلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا به تفکیک استان از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، عنوان می‌کند: این سیاست اشتباه است. تعداد فوتی‌های ما در هر روز متغیر است. اما در روز‌های اخیر توجه جامعه پزشکی به استان ما جلب شده است، زیرا بیش از ۲۰۰ نفر از کادر درمانی و بهداشتی استان ما به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
 
جهانبخش خاطرنشان می‌کند: تمام متخصصان، کادر درمانی، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس و جامعه دانشگاهی تقاضای تعطیلات دوهفته‌ای در هرمزگان را دادند. با توجه به بحران کرونا و شرایط حاد استان در این خصوص تنها راه همین تعطیلات است که هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا موافقت خود را با این موضوع اعلام نکرده است. اصرار مردم و مسئولان استان، اما تعطیلات دو هفته‌ای است.
 
وی با تاکید بر شرایط ویژه اقتصادی این استان در کشور، اظهار می‌کند: بخش عمده‌ای از حیات اقتصادی کشور از مسیر استان هرمزگان و به‌ویژه شهر بندرعباس می‌گذرد مانند مجتمع‌های بندری شهید رجایی و شهید باهنر، گمرک و صنایع بزرگی که در این منطقه وجود دارد، لذا می‌توان گفت علت اینکه این تعطیلات دو هفته‌ای اتفاق نمی‌افتد شرایط سخت اقتصادی کشور است.
 
جهانبخش با بیان اینکه اگر بندر عباس را ۲ هفته تعطیل کنیم قطعا چرخ اقتصادی کشور از کار می‌افتد، عنوان می‌کند: باید تدبیری اندیشیده شود که حیات اقتصادی کشور بر تابوت مردم هرمزگان بنا نشود. جان انسان ارزشمند بوده و مردم هرمزگان در تمامی حوزه‌های توسعه‌ای نقشی اساسی دارند، اما متاسفانه سهمی نمی‌برند و سهم ما از صنایع تنها آلودگی و بیماری بوده و امروز هم هیچکس به جان مردم هرمزگان اهمیت نمی‌دهد تا حیات اقتصادی کشور به مسیر خود ادامه دهد.
منبع: رویداد24


کد مطلب: 7147

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/7147/رئیس-جمهوری-بسیار-عجولانه-غیرکارشناسی-وضعیت-برخی-استان-ها-سفید-اعلام

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com