۰

فهرست کالاهای آسیب‌رسان به سلامت در سال 99 اعلام شد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۷۱۲۰
فهرست کالاهای آسیب‌رسان به سلامت در سال 99 اعلام شد
سالم خبر: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فهرست نهایی کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت در سال ۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش سالم خبر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فهرست نهایی کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت در سال ۹۹ را به جهت منع تبلیغات در سال 99 اعلام کرده که در شش بخش فراورده های گوشتی و غذاهای آماده مصرف نوشیندنی ها و فراورده های آنها
روغن ها دخانیات کالاهای آرایشی و داروهای با احتمال سوء مصرف طبقه بندی و ارائه شده است.

در این فهرست انواع ژامبون، سوسیس و کالباس به ویژه انواع پیتزای آماده ی مصرف همچنین انواع سمبوسه و فلافل آماده شده در روش غوطه‌وری در روغن به عنوان مواد غذایی آسیب زا در دسته بندی فراورده های گوشتی و غذاهای آماده مصرف آمده است.

انواع نوشابه ها از جمله نیروزا و ماء
الشعیرهای طعم دار و انواع شربت ها و نوشیدنی های میوه ای گازدار و بدون گاز و فراوردهای های یخی خوراکی جزو این اقلام است.

سس های پرچرب در انواع سس های مایونز سس سالاد و سس سفید با چربی بیش از 30 درصد نیز جزو مواد غذایی آسیب زاست که در مصرف آن باید دقت شود.

در این حکم آمده است : به استناد قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، تاکید کرد: بر اساس ماده ۷-
بند ج: این قانون، هرگونه تبلیغات خدمات و کالا‌های آسیب رسان به سلامت موضوع ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) بر اساس تشخیص و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است.

همچنین بر اساس ماده الحاقی ۴۸-هرگونه تولید و واردات و عرضه کالا‌ها و خدمات آسیب رسان
به سلامت و دارو‌های با احتمال سوءمصرف، مشمول عوارض خاص تحت عنوان عوارض سلامت است. فهرست خدمات و اقدامات و کالا‌های آسیب رسان به سلامت و دارو‌های با احتمال سوء مصرف توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درصد عوارض (حداکثر ده درصد ارزش کالا) برای این کالا‌ها در ابتدای هر سال توسط کارگروهی با مسؤولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با عضویت
وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تعیین و ابلاغ می‌شود. صددرصد مبلغ وصولی پس از واریز به خزانه و مبادله موافقتنامه به‌صورت درآمد - هزینه در اختیار دستگاه‌های اجرائی مربوطه قرار می‌گیرد.

برای مشاهده فهرست اینجا کلیک کنید.
 
کد مطلب : ۷۱۲۰
نام شما

آدرس ايميل شما