۰
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران:

مردم بیشتر از کدام رشته‌های پزشکی شکایت کردند؟

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۷۱۱۹
مردم بیشتر از کدام رشته‌های پزشکی شکایت کردند؟
سالم خبر: مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد : بیشترین شکایات بیماران در حوزه‌ی پزشکی در زمینه‌ی جراحی زنان و زایمان، دندانپزشکی، جراحی عمومی و رشته جراحی پلاستیک بوده است.

 مهدی فروزش، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در نشست خبری که مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد ما بر پایه دو اصل دسترسی سریع و ارتقای کیفیت نظرات کارشناسی است که در این راستا تمام تلاش خودمان را به کار گرفتیم تا به اهداف برسیم، اداره کل تهران بیست درصد از کل خدمات سازمان پزشکی قانونی کل کشور را ارائه می‌دهد. در سال گذشته با حوادث ویژه‌ای از جمله حادثه هواپیمای اوکراین، شناور کنارک و
حوادث آبان مواجه بودیم که توفیق خدمت رسانی با بالاترین کیفیت علمی را داشتیم.

وی افزود: از اقدامات مهم سال جاری، کاهش مدت زمان معاینات سرپایی و تعیین علت مرگ در کمترین زمان با حفظ کیفیت علمی بر اساس برنامه تحول سازمان خواهد بود. احداث سالن با ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر در کهریزک برای پذیرش بستگان مراجعه‌کنندگان احداث خواهد شد.

فروزش با بیان اینکه احداث سردخانه با پذیرش ۴۰۰ جسد با اعتبار بیست میلیارد ریال در حال انجام است،گفت:  آزمایشگاه پزشکی قانونی استان تهران برای ارائه خدمات با کیفیت ایجاد خواهد شد که اعتبار آن از محل فرمانداری ری تامین شده است؛ با همت پزشکی قانونی کشور واحدهای فرسوده شرق و
شمال تهران تخریب و بازسازی خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: در سال ۱۳۹۸ تمام معاینات بالینی سرپایی تهران ۲۳۷ هزارو ۴۳۷ پرونده بوده است که نسبت به سال ۹۷ دو دهم‌ درصد کاهش داشته است. از کل معاینات سال ۹۸ استان تهران معاینات مربوط به نزاع بیشترین حجم را داشته است که ۹۹ هزارو ۹۰۷ پرونده بوده است که نسبت به سال ۹۷ یک و چهاردهم درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: در زمینه سقط جنین در سال ۹۸،  ۱۸۷۰ پرونده سقط جنین بررسی شده است که نسبت به سال ۹۷ دو درصد کاهش داشته است. در حوزه روانپزشکی ۱۲ هزارو ۴۳۶ پرونده در سال ۹۸ بررسی شد که با افزایش ۱۶.۸دهم درصد مواجه هستیم. در حوزه متوفیات جمع معاینات
اجساد استان تهران ۱۲ هزارو ۸۲۹ فوت شده تعیین علت فوت شده‌اند که در سال ۹۷ این رقم ۱۲۱۴۹ مورد بوده  که ۵.۷ درصد رشد داشته است. متوفیات مربوط به حوادث رانندگی در سال قبل ۱۲۴۱ مورد بوده است که شاهد کاهش ۵.۹ درصدی نسبت به سال ۹۷ بوده‌ایم.

به گفته فروزش، در سال ۹۸ ، ۱۳۶ نفر براثر گازگرفتگی فوت کرده‌اند. تعداد متوفیات ناشی از سو مصرف مواد در سال ۹۸، ۱۱۴۴ مورد بوده است که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پرونده‌های کمیسیون پزشکی در سه حوزه قصور پزشکی، روان‌پزشکی و پزشکی قانونی است که مجموع آنها ۷۳۴۵ که در سال ۹۸ تعداد پرونده قصور پزشکی ۴۶۶۳ مورد بوده است که در سال ۹۸ نسبت به
سال ۹۷ حدود ۴.۵ درصد کاهش داشته است.

فروزش ادامه داد: در سال ۹۸ در حوزه پزشکی قانونی ۱۸۹۰ پرونده بررسی شده است که نسبت به سال ۹۷ کاهش ۱۸.۶ درصدی داشته است. در سال ۹۸ به ۷۹۲ پرونده روانپزشکی رسیدگی شد که نسبت به سال ۹۷ افزایش ۲۹.۲ درصدی داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: در حوزه جراحی زنان و زایمان ۸۹۳ خطای پزشکی بوده است، ۵۸۹ نفر تبرئه شدند و ۳۰۴ مورد محکوم شدند، رشته دندانپزشکی ۷۳۲ مورد شکایت بوده که ۴۳۲ مورد محکوم شده‌اند و در ۲۷۰ پرونده عدم قصور بوده است. رشته سوم جراحی عمومی بوده که ۶۵۱ مورد شکایت داشته است و رشته بعدی جراحی پلاستیک است که دارای ۵۱۶ مورد شکایت بوده است.
کد مطلب : ۷۱۱۹
نام شما

آدرس ايميل شما