۰

در حوزه تجهیزات پزشکی 25 میلیون دلار صادرات داشتیم

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۷۱۰۴
در حوزه تجهیزات پزشکی 25 میلیون دلار صادرات داشتیم
سالم خبر: سال گذشته در حوزه تجهیزات پزشکی ۲۵ میلیون دلار صادرات انجام شده از توسعه صادرات در سال جاری و در صدد توسعه صادرات هستیم.
 
به گزارش سالم خبر، سید حسین صفوی مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بازدید امروز از شرکت های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جهت کمک و تسهیل به توسعه محصول و صدور مجوزها است و در نظر داریم با یک بازنگری و شناخت چالش های این شرکت ها، فعالیت ها را به نحو احسن پیش ببریم.
 
وی افزود: در بازدید امروز محصولاتی که به تازگی در سبد کالا قرار گرفته و منتظر اخذ مجوز هستند را بررسی و پیگیر آنها هستیم.
 
مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه اصفهان به عنوان یکی از قطب های تجهیزات پزشکی در کشور مطرح است، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان اصفهانی در حوزه بیماری کووید ۱۹ یکی از قطب های تولیدی محصولات حفاظتی مانند ماسک، شیلد و لباس های حفاظتی بوده اند.
 
صفوی با تقدیر از مدیریت این واحدهای تولیدی و توسعه آنها بر ضرورت افزایش ظرفیت تولید توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد و از بازخورد خوبی که محصولات اصفهان در کشور دارا هستند خبر داد.
 
وی ادامه داد: امروز یک محصول برای اولین بار در کشور طراحی و رونمایی شد که ماشین تولید پارچه ملت بلون است که در اصفهان نمونه هایی تولید شده و با انجام یکسری اصلاحات نیاز اساسی کشور را مرتفع خواهد کرد.
 
مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با تاکید براینکه یکی از تولید کنندگان مواد اصلی ماسک های N۹۵ هستیم و تنها ماشین آن وارداتی بود، تصریح کرد: اکنون این ظرفیت در کشور ایجاد شده که یکی از محصولات استراتژیک در مدیریت کووید ۱۹ انجام شود.
 
صفوی بر توسعه مواد اولیه و در دسترس قراردادن آن به صورت سالم و مناسب از لحاظ قیمت به مصرف کننده تاکید کرد و گفت: این موضوع برای تولید کنندگان ماسک حائز اهمیت است.
 
وی در مورد ایمپلنت های دندانی تولید شده در اصفهان گفت: از نظر مکانیکی برخی از محصولات این شرکت اصفهانی به انجام تست های سلامت نیاز دارند و اکنون اگر مجوز تولید داشته باشند اجازه فروش و عرضه در بازار خواهند داشت.
 
 مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۳۰۰ هزار کد ای ار سی که شامل محصولات وارداتی و صادراتی است در کشور وجود دارد، اظهار کرد: نیازمند توسعه شبکه توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور هستیم.
 
صفوی ادامه داد: با توجه به وضعیت کشور نیاز ضروری در این حوزه احساس می شود و باید توجه داشت که هرگونه شبکه توزیعی باید قادر به برطرف کردن نیازهای مصرف کننده باشد و برای توسعه، نیازمند ایجاد یک شبکه توزیع اختصاصی و تخصصی هستیم که بتواند این نیازها را مرتفع سازد.
 
وی اضافه کرد: از سال های قبل طراحی و اصلاح توسعه شبکه توزیع را آغاز کرده ایم و باید بخش های سنتی که در این حوزه در حال فعالیت هستند، بهبود یابند. برای این موضوع نیاز به همکاری اتاق اصناف است تا اصلاحات انجام شود و بتوانیم شبکه را بهبود دهیم.
 
مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با تاکید بر توسعه صادرات تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: در سال گذشته ۲۵ میلیون دلار صادرات ملزومات پزشکی از کشور انجام شد که با توجه به شرایط سخت تحریم ها دارای ارزش و افتخار بزرگی برای کشور است.
 
صفوی ادامه داد: خوشبختانه محصولات ما علی رغم تحریم ها، کیفیت بالایی دارند و امیدواریم امسال با اضافه شدن محصولات جدید به سبد کالاهایمان و نیازمندی در کشورهای دیگر در حوزه بیماری کووید ۱۹، رشد بیشتری نسبت به سال گذشته داشته و رقم صادرات بالاتری داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی اقلام از جمله لباس های حفاظتی و ماسک های N۹۵ صادرات دارند، اظهار کرد: همچنین شیلد، اقلام ضدعفونی و کیت های تشخیص کووید ۱۹ به کشورهای منطقه صادر می شود. با توجه به شرایط سخت تحریم حفظ این شرایط افتخار است، اما امیدوار به افزایش میزان صادرات نسبت به سال گذشته هستیم.
 
 قائم مقام رئیس سازمان سازمان غذا و دارو  از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دستاوردهای شرکت های موجود در این مجموعه در حوزه تجهیزات پزشکی بازدید کرد.
 
پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حدود ۴۰ شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی، آرایشی و دارویی مشغول به فعالیت است.
کد مطلب : ۷۱۰۴
نام شما

آدرس ايميل شما