۰

خط تولید قلم تزریقی انسولین کلارژین در ایران افتتاح شد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۷۰۹۱
خط تولید قلم تزریقی انسولین کلارژین در ایران افتتاح شد
سالم خبر: خط تولید قلم تزریقی انسولین کلارژین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.
 
به گزارش سالم خبر ،محمدرضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاح خط تولید قلم تزریقی انسولین کلارژین که با ارتباط ویدئویی سعید نمکی، وزیر بهداشت و سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری افتتاح شد، افزود: این فرآورده دارویی ارزشمند از حدود یک ماه پیش در ایران تولید و محصول آن وارد بازار شده و با استقبال بسیار خوب پزشکان و بیماران مواجه شده است.
 
وی گفت: تولید این دارو که یک محصول بایوتکنولوژی است حدود ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد و یک افتحار برای نظام سلامت و صنعت دارویی کشور است.
 
رییس سازمان غذا و دارو افزود: فرآورده های دارویی زیادی اخیرا در صنعت دارویی کشور تولید شده و منتظر برگزاری مراسم رونمایی و افتتاح رسمی هستند و شرکت های تولیدی زیادی پشت نوبت برگزاری این نوع مراسم هستند، دو هفته پیش مراسم افتتاح شرکت مواد اولیه دارویی را در اراک داشتیم و طی هفته های آینده مراسم متعددی از رونمایی های دارویی را در کشور خواهیم داشت.
 
شانه ساز ادامه داد: ظرفیت بزرگی برای تولید داروهای وارداتی در کشور وجود دارد و شرکت های دارویی می توانند با تولید این داروها حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد خرید دارو را به خودشان اختصاص دهند. در این مسیر شرکت های دانش بنیان نقش مهمی ایفا می کنند و انتظار داریم این شرکت ها در تولید حدود ۴۰۰ میلیارد تومان فرآورده دارویی جدید مشارکت کنند.
 
رییس سازمان غذا و دارو افزود: از این پس نیازهای دارویی کشور را به صورت مقطعی اعلام نمی کنیم بلکه فهرست محصولاتی که اکنون به صورت وارداتی در کشور وجود دارند و نیاز به تولید  آنها در کشور وجود دارد در سایت سازمان غذا و دارو قرار می گیرد. این نیاز فقط در حوزه دارو نیست و در حوزه تجهیزات پزشکی و فرآورده های غذایی هم خواهد بود. امیدواریم با تولید این محصولات و کمک سازمان غذا و دارو برای صدور مجوز تولید این محصولات استراتژیک زمینه صادرات آنها در سطح منطقه نیز فراهم شود.
 
وی گفت: وزیر بهداشت از زمان شروع فعالیت خود در وزارت بهداشت اصرار داشت که محصولاتی که ارزبری بالایی دارند در داخل کشور تولید شود و با وسواس این موضوع را دنبال می کند و از سازمان غذا و دارو مطالبه دارد. بیشترین محصولاتی که ارزبری بالایی دارند محصولات و مشتقات پلاسما و فرآورده های بایوتکنولوژیک است که قلم تزریقی انسولین کلارژین یکی از آنهاست امیدواریم بتوانیم با ادامه این مسیر سهم خود را در مسیر جهش تولید ادا کنیم.
کد مطلب : ۷۰۹۱
نام شما

آدرس ايميل شما